سنباده صنعتی_فرچه و برس کنف سنباده صنعتی

سنباده صنعتی_فرچه و برس کنف سنباده صنعتی


سنباده براش صنعتی چیست؟

سنباده براش نوعی برس صنعتی است که از جدیدترین روش‌های سنباده‌ زنی برای صنعت چوب محسوب می‌شود و ممکن است خیلی از اساتید از ماهیت آن بی‌خبر باشند. در اینجا به معرفی این محصول بی‌نظیر خواهیم پرداخت.

معمولا برای تولید سنباده سردریلی ورق سنباده را به کمک دستگاه لیزر به شکل ریش ریش یا شانه‌ای برش می‌دهند تا حرکتی آسان بین پستی و بلندی‌های سطح چوب داشته باشد، از طرفی از وظایف برس این است که سنباده ایستایی مناسبی داشته باشد تا گرد و خاکی که حاصل از سنباده کشیدن است به خوبی پاک شود.

کاربرد سنباده براش چیست؟

از کاربردهای سنباده براش سنباده کشی قطعات چوبی که سطح صاف و یکنواختی ندارند می‌توان اشاره کرد. قطعاتی همچون قطعات منبت‌کاری، درب‌های سی‌ان‌سی شده، ورق‌های ام‌دی‌اف سی‌ان‌سی شده، درب کابینت، قطعاتی که حجم و پستی‌ و بلندی زیادی دارند و همچنین درب اتاق ابزار کاری شده و… از نمونه‌هایی است که باید با پولیشر سردریلی پرداخت شوند.

از دیگر مزایای سنباده براش این است که به آسانی تمامی پلیسه‌ها و ضایعات موجود که حاصل برش و ماشین‌کاری روی سطح قرار دارند را حذف خواهد کرد و به طور معمول بعد از منبت‌کاری و یا ماشین‌کاری به کمک سی‌ان‌سی کاربرد دارد.

ابزارهای زیادی در صنعت چوب برای سنباده کاری وجود دارد که سنباده سیلندری برای هر کدام از این ابزارها می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد، از این رو شرکت برس صنعتی پاسارگاد در این راستا سنباده براشی را تولید و عرضه می‌کند که کیفیتی بی نظیر نسبت به محصولات خارجی دارد و قابل مقایسه نیز است.

وظیفه‌ی تمامی دستگا‌های سنباده‌زنی صاف و یکدست کردن ورق‌های چوبی است که با دو روش می‌توان این کار را انجام داد:

  1. روش اول سنباده‌کشی به صورت دستی است که به دلیل خستگی و یا کمبود مهارت کافی در این کار ممکن است نتیجه‌ی کار قابل بحث و بررسی و کیفیت نهایی کار یکسان نباشد، از طرفی می‌بایست وقت زیادی برای این کار صرف شود.
  2. روش دوم به کمک دستگاه سندینگ است، در این روش اپراتور به کمک دستگاه ورق‌ها و دیگر قطعات چوبی را صاف و یکنواخت می‌کند همچنین سرعت عمل بالاتر و نتیجه‌ی کار برای تمامی محصولات یکسان خواهد بود، از طرفی وجود ماشین سی‌ان‌سی اجرای سنباده‌زنی را برای ورق‌های بزرگ و طویل راحت می‌کند.

 

مزایای سنباده براش چیست؟

  • برس کنف سنباده در حین انجام مراحل سنباده‌کاری هیچ خط و خشی روی سطح کار ایجاد نمی‌کند.
  • سرعت کار با سنباده براش بالا است به طوری که رنگ‌کار نیازی ندارد که ساعت‌ها با دست یک پایه مبل را سنباده بزند، از این رو هزینه‌ی کار نیز کمتر خواهد شد.
  • جهت کار با دستگاه سندینگ به اپراتور با تجربه نیازی ندارید چرا که کافیست قطعه‌کار مورد نظر به آرامی روی غلطک چرخان قرار و عمل پرداخت بر روی قطعه صورت گیرد.
  • در حین سنباده‌کای به کمک براش خاک حاصل توسط برس برداشته می‌شود.
  • ماندگاری سنباده و طول عمر آن در این روش بالاتر است به شرط آنکه اپراتور کمی با حوصله سنباده بزند تا ورق دیرتر خراب شود.
  • در این روش می‌توانید به راحتی شانه‌های سنباده را تعویض کنید.
  • سنباده براش کار را برای اپراتور محدود نمی‌کند چرا که امکان استفاده از گریدهای متفاوتی برای سنباده‌کشی خشن یا آهسته در فرچه کنف سنباده وجود دارد.
  • می‌توانید میزان تراکم چینش سنباده را با توجه به نوع قطعه کار طبق درخواست مشتری تنظیم کنید.

 

چرا از سنباده براش استفاده کنیم؟

از پولیشر سردریلی در کابینت‌های وکیوم یا ام‌دی‌اف بسیار استفاده می‌شود دلیل استفاده از آن این است که سمباده سردریلی سطح چوب را بسیار صاف و صیقلی می‌کند.

مرحله‌ی سنباده‌زنی بسیار مهم است چون در کیفیت نهایی محصول تاثیر مستقیمی دارد، سمباده زدن قطعات از مراحل زیرسازی است که بهتر است توسط استاد مجرب انجام شود، بعد از آن که سطح صاف حاصل شد نوبت به وکیوم کردن ورق نیز می‌رسد.

فرچه کنف سنباده بعد از به اتمام رسیدن مرحله‌ی سی‌ان‌سی قطعات برای سمباده کشیدن سطح کار و نقاط دور از دسترس مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نوع برس صنعتی توسط شرکت برس صنعتی پاسارگاد در بهترین کیفیت و با توجه به نیاز مشتریان در اندازه‌های گوناگونی همچون نواری و سردریلی دیسکی تولید می‌شود. این نوع پولیشر مانند سایر فرچه‌های صنعتی شرکت پاسارگاد توانسته به خوبی رضایت مشتریان را از آن خود کند.

علاوه بر آن، این نوع فرچه صنعتی زمان پرداخت بر روی ابزارهای چوبی را نسبت به روش‌های دستی کاهش می‌دهد و موجب افزایش کیفیت کار و کاهش هزینه‌های پولیش خواهد شد.

این محصول می‌تواند بیش از ۲۰ واحد وکیوم و یا ام‌دی‌اف را سنباده بزند. همین امر سبب شده است تا این محصول از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد، همچنین ابعاد کاری در این سنباده چوب به طول کارگیر 55 میلی‌متر و قطر 150میلی‌متر با دنباله‌ی 10 میلیمتر به بازار نیز عرضه می‌شود.

متریال بکار رفته در پولیشر سردریلی به طور معمول از  سنباده‌های آواکو‌ آلمان ‌و الیاف گیاهی سیسال یا کنف مکزیک (علف آمریکایی) و بیس پلی‌اتیلن و یا آلومینیوم ساخته می‌شود.

علاوه بر آن، این محصول از گرید 120 تا 600 نیز تولید می‌شود.

 

ویژگی‌های فرچه کنف سنباده

  • این برس مختص صنایع چوب است.
  • تعویض مغزی استریپ راحت و سریع است.
  • برای دور موتور دریل برقی دستی دوام بالایی دارد.
  • استفاده از آن بسیار راحت است.
  • در زمینه‌ی تمیز کردن و پرز گیری و پولیش دقیق فرورفتگی‌های سطح چوب بسیار قدرتمند است.

 

بنابراین پولیشر سیلندری با توجه به موارد ذکر شده در صنعت چوب بسیار پرکاربرد است به شرط آنکه در بهترین پروسه‌ی تولید به اجرا برسد. از آنجا که کارخانه برس صنعت پاسارگاد این برس صنعتی را با کیفیتی بدون قیاس نسبت به سایر برندها تولید می‌کند می‌تواند ضمانت خوبی برای کیفیت صنعت شما باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *