برس دستگاه های واکس برقی

در عصر کنونی، افراد اهمیت بسیار زیادی برای ظاهر،تیپ و تمیزی استایل خود قائل می‌شوند. مرتب بودن و پاکیزه بودن کفش‌ها یکی از موارد مهم می‌باشد. اما ممکن است گاهی تمیز نمودن کفش‌ها دشوار باشد. استفاد از مواد مختلف برای تمیز کردن کفش‌ها ممکن است به کفش آسیب برساند و زیبایی آن را از بین ببرد.استفاده از مواد مرغوب و روش درست برای تمیز نمودن کفش‌ها بسیار مهم است. برای حل این مسئله دستگاه‌های مکانیکی به کمک می‌آیند. دستگاه‌های واکس برقی که از پرکاربردترین اختراعات بشر هستند، برای تمیز نمودن انواع کفش‌ها بهترین گزینه هستند. به کمک این وسیله زیبایی، جلوه و آراستگی دوباره به سراغ کفش‌ها می‌آید. موادی که در واکس‌های برقی استفاده می‌شود، موجب می‌شود تا ظاهر کفش دیرتر کثیف شود و آلودگی خیلی کمتری به خود جذب کند.

یکی از مولفه‌های اصلی این دستگاه، برس بکار رفته در واکس‌زن می‌باشد. برس دستگاه‌های واکس برقی مهم‌ترین کار را در زمینه زیبایی و تمیز نمودن کفش‌ها می‌نماید.

برس دستگاه های واکس برقی

دستگاه واکس زن برقی

 

روش کار انواع دستگاه‌های واکس زن برقی به صورت مکانیزه است و هیچ‌گونه دخالت دست برای انجام فرآیند صورت نمی‌گیرد.

واکس زن‌های برقی با توجه به راحتی کار، در مکان‌های مختلفی از آن استفاده می‌نمایند. مسجدها، ادارات دولتی و خصوصی مختلف، هتل‌ها، ساختمان‌های تجاری، مراکز ورزشی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و… از واکس زن‌های برقی بیشترین میزان استفاده را می‌برند. قرار گیری این وسیله عموما در بخش ورودی یا محوطه مشخص شده می‌باشد. مطمئنا استفاده از این وسیله در محیط‌های نامبرده شده، میزان ارزشی که برای افراد قائل می‌شوند را نشان می‌دهد.

رواج استفاده از دستگاه‌های واکس زن، به دلیل سهولت کار با این وسیله و سرعت بالای آن است. برای استفاده از دستگاه‌های واکس زن برقی، تنها دکمه روشن آن فشارداده می‌شود. کفش ها بر زیر برس‌های مربوطه قرار می‌گیرد. حرکت‌های دورانی و پرسرعت برس‌ دستگاه‌های واکس برقی موجب تمیز شدن و دور شدن گرد و غبار و آلودگی‌های قدیمی از سطح کفش می‌گردد. سپس واکس مخصوص این دستگاه پاشیده می‌شود و کفش‌ها به صورتکامل واکس می‌خورند.

 

مشخصات فنی انواع سیستم واکس برقی

 

سیستم واکس برقی به نحوی عمل می‌کند که در مدت زمان کوتاهی و با سرعت بالا کفش را تمیز می‌نماید و جلوه‌ای زیبا به آن می‌بخشد.  سیستم واکس برقی بر اساس نوع عملکرد، مشخصات ظاهری و فنی به چند گروه مختلف دسته بندی می‌شوند. برای نصب و راه اندازی هر یک از این واکس‌زن‌های برقی احتیاج به برق یک فاز که به ولتاژ 220 ولت شهری متصل شده باشد. نکته مهم دیگر این است، که اگر از این دستگاه در مکان‌های سر بسته استفاده شود، حتما باید نقطه اتصال به ارت زمین فراهم گردد. دستگاه واکس زن برقی، در انواع‌های مختلفی تولید و وارد بازار می‌شود. واکس‌زن دستی، دستگاه واکس خانگی و دستگاه واکس‌زن الکتریکی از ارقام مختلف دستگاه‌های واکس‌زن می‌باشند.

برس دستگاه های واکس برقی

اجزاء مختلف انواع دستگاه‌های واکس برقی

 

دستگاه واکس برقی همانند سایر دستگاه‌های برقی از اجزا مختلفی تشکیل شده است. همه اجزا در کنار هم موجب می‌شوند تا کفش‌ها واکس بخورند و تمیز شوند. قسمت‎های مختلف این دستگاه عبارتند از:

 

  • الکترو موتور: این قطعه با وارد کردن نیرویی محرک موجب چرخش برس‌های واکس‌زن می‌شود.
  • برس واکس‌زن: جهت تمیز کردن کفش‌ها بکار برده شده است.
  • برد الکترونیکی: هر یک از مدل‌های دستگاه واکس‌زن برد متفاوت دارند. وظیفه‌ی کارآیی سیستم را همین برد الکترونیکی مشخص می‌نماید.
  • مخزن واکس: جنس این وسیله عموما از نوع پلاستیک است. مایع واکس را درون مخزن واکس می‌ریزند.
  • دستگاه مایع‌ریز: این قطعه، مایع واکس قرار داده شده را بر روی کفش می‌ریزد.

هیچ یک از قطعات دستگاه‌های واکس برقی به صورت جدا کاربرد خاصی ندارند. هم چنین در صورتی که یکی از قطعات خراب شوند، دستگاه به درستی کار خود را انجام نمی‌دهد. پس هنگام خرید باید حتما به نام و مشخصات دستگاه واکس‌ برقی دقت نمائید.

 

برس دستگاه‌های مختلف واکس برقی

 

یکی از مهم‌ترین قطعات در دستگاه واکس برقی، برس صنعتی بکار رفته در آن می‌باشد. برس دستگاه‌های واکس برقی با استفاده از مایع واکس کفش‌ها را تمیز می‌کنند. با دقتی بیشتر متوجه می‌شویم که استفاده از برس و فرچه صنعتی موجب تسریع در عملکرد، بالا رفتن میزان دقت در تمیز کردن و جلوگیری از هدررفتن وقت می‌گردد. برس صنعتی بکار رفته در دستگاه از نوع سیلندری می‌باشد. برس سیلندری علاوه بر استفاده در دستگاه واکس برقی در دستگاه‌ها و حتی صنعت‌های بزرگ و مختلف دیگری هم کاربرد دارد. کاربردهای مختلف این نوع برس موجب شده تا به پرکاربردترین و رایج‌ترین نوع برس صنعتی شناخته شود.

 

ارائه انواع برس سیلندری

 

برس‌های سیلندری یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین نوع برس‌های صنعتی به شمار می‌آیند. این نوع برس با نام برس‌های غلطکی و استوانه‌ای هم شناخته می‌شود. دلیل شناخته شن برس سیلندری با این نام‌ها تنها به دلیل ظاهر استوانه بودن این برس است. همین ظاهر استوانه‌ای برس سیلندری موجب شده تا صنایع مختلف از این برس استفاده کنند.

این برس یا فرچه صنعتی می‌تواند کارهایی از جمله زدودن آلودگی‌ها، جدا کردن انواع مواد زائد، رسوب زدایی، زدودن زنگ زدگی، شستشو و حتی پولیش هم انجام دهد. عمده‌ترین کاری که در دستگاه‌های واکس‌زن برقی انجام می‌دهد، تمیز کردن و زدودن آلودگی‌ها و گرد و غبار است.

اما در صنعت‌های گسترده مانند صنعت داروسازی، صنعت کشتی‌رانی، درب و پنجره، صنایع فولاد، صنایع نظامی، شستشوی انواع میوه و سبزیجات، صنایع غذایی، تجهیزات کشاورزی و… علاوه بر تمیز کردن، برای سایر امور هم استفاده می‌گردد. ساختار استوانه‌ای برس سیلندری موجب شده تا بیشترین کاربرد را در خط تولید داشته باشد.

برس دستگاه های واکس برقی

جنس فرچه سیلندری دستگاه واکس‌های برقی

 

فرچه‌هایی که بر روی استوانه برس سیلندری استفاده می‌شوند از جنس‌های مختلفی هستند. اما در دستگاه‌های واکس‌زن برقی نخ پرلون یا پلی‌پروپیلن بکار می‌آید. زیرا این نوع نخ از ظرافت خاصی برخوردار است. از انداختن خط و خش و هم چنین ایجاد زبری بر سطح کفش و وسایل چرمی جلوگیری می‌کند. در نظر گرفتن سطح حساس چرم، موجب شده تا از این نوع نخ در برس سیلندری استفاده گردد.

 

تولید انواع برس صنعتی

 

مرکز پارس برس یکی از مراکز مهم و بزرگ در تولید و توزیع انواع برس صنعتی است. این مرکز با استفاده از بهترین مواد اولیه، مرغوب‌ترین نوع برس سیلندری را تولید می‌نماید. علاوه بر تولید برس سیلندری انواع برس‌های تخت، تسمه‌ای، نواری، دیسکی، روتاری و… را تولید و روانه بازار می‌کند. استفاده ازبهترین متریال‌ها برای ساخت انواع برس و متناسب با کاربرد آن‌ها موجب شده تا میزان خرید برس‌های پارس برس افزایش یابد. استفاده از برس‌های این مرکز در دستگاه‌های واکس برقی بهترین گزینه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *