در زندگی امروزی و مدرن جاروبرقی یکی از وسایل ضروری و حیاتی برای حفظ نظم و تمیزی منزل و محیط‌های مختلف به شمار می‌آید. متخصصین برای تولید بهترین جاروبرقی از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می‌کنند. برس و فرچه جاروبرقی را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای جاروبرقی برشمرد. در محفظه جاروبرقی برس‌های صنعتی مختلفی یافت می‌شود. هریک از برس‌های صنعتی برای تمیز کردن مکان‌ها و وسایل مختلف بکار می‌روند. برای بالا بردن کیفیت جاروبرقی باید از ابزارهای درجه یک استفاده کرد. در غیر اینصورت جاروبرقی عمر بسیار کمی خواهدداشت و مفید نخواهدبود. دقت بالا در تولید انواع برس و فرچه جاروبرقی بسیار مهم است. چون برس بکار رفته را می‌توان از ابتدایی‌ترین اجزاء جاروبرقی دانست. مرکز پارس برس یکی از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین مراکز تولید برس صنعتی در ایران به شمار می‌آید. این مرکز با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه توانسته است انواع برس و فرچه باکیفیت را تولید نماید. پارس برس توانسته با استفاده از فناوری‌های نوین برترین برس‌های جاروبرقی را تولید کرده و این محصول را در اختیار تولیدکنندگان جاروبرقی قرار دهد.

دقت در خرید جاروبرقی

برای خرید و تهیه جاروبرقی باید به نکات مختلفی دقت کرد. دقت به توان موتور نکته مهمی است. زیرا عملکرد جاروبرقی به این مسئله بستگی دارد. جاروبرقی‌هایی با توان 1700 تا 2500 برای مصرف خانگی مناسب می‌باشند. علاوه بر توان موتور باید به توان مکش هم توجه کرد. وزن بالای جاروبرقی به مرور موجب خستگی و آسیب رسیدن به بدن می‌شود. خرید جاروبرقی با وزن متعادل بهترین گزینه می‌باشد. برخی از برندها سعی می‌کنند تا جاروبرقی با صداهای کمتر تولید کنند. از همین رو هرچه صدای موتور جاروبرقی کمتر باشد، جاروبرقی بهتری خواهید داشت. کیسه‌های جاروبرقی و فیلترهای بکار رفته در جاروبرقی از انواع مختلفی هستند که علاوه بر کیفیت در خرید جاروبرقی هم تاثیرگذار هستند. میزان چرخش چرخ‌های جاروبرقی و سایز آن‌ها در کیفیت جاروبرقی دخیل می‌باشند. برس‌های بکار رفته در انواع جاروبرقی از انواع مختلفی هستند و توسط مراکز مختلفی تولید می‌گردند. این نوع برس‌ها بعنوان یکی از ابزارهای جانبی شناخته می‌گردد. از این رو دقت به نوع برس تعبیه شده و بکار رفته شده در جاروبرقی بسیار مهم است.

برس جاروبرقی چیست؟

برس جاروبرقی را می‌توان به عنوان یکی از بخش‌ها و اجزاهای اصلی جاروبرقی دانست. از برس‌های جاروبرقی برای پاک کردن و تمیز نمودن سطوح مختلف استفاده می‌شود. برای سطوحی مانند فرش، انواع پارکت، موکت، سرامیک و سایر کفپوش‌ها به راحتی می‌توان انواع برس جاروبرقی را بکار برد. چرخش سریع برس جاروبرقی در جهت‌های مختلف می‌تواند انواع ذرات گرد و غبار، زباله‌های ریز و درشت، مو و سایرین را از سطوح جدا کند و به داخل مخزن جاروبرقی هدایت کند. استفاده صحیح از برس‌های جاروبرقی، انتخاب برس مناسب و… می‌تواند سطوح را به بهترین حالت تمیز کند و حتی عمر جاروبرقی را افزایش دهد. اکثر تولیدکنندگان جاروبرقی از انواع برس جاروبرقی در دستگاه‌های خود قرار می‌دهند. تنها تفاوت میان تولیدکنندگان جاروبرقی، کیفیت و نوع مواد برای تولید قطعات مختلف می‌باشد.

آشنایی با انواع برس جاروبرقی

تمام سری‌های برس و فرچه‌های جاروبرقی به کمک سری و لوله تلسکوپی به مخزن جاروبرقی متصل می‌شوند. هدایت گرد و غبار و… به داخل مخزن، ابتدا به کمک برس و سپس با لوله تلسکوپی انجام می‌گیرد. در ادامه به شرح انواع برس جاروبرقی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم:

برس پارویی یا برس اصلی جاروبرقی: سری اصلی جاروبرقی، همان برس پارویی است. این برس برای پاک نمودن سطوح مختلف بکار می‌رود. ابعاد بزرگ این برس موجب می‌شود تا بتواند ابعاد بزرگتری را تمیز نماید. در برس پارویی از برس صنعتی نواری استفاده می‌گردد. یکی از کاربردهای اصلی برس نواری در تمیز کردن سطوح می‌باشد. این برس در ابعاد و طول‌های مختلفی تولید خواهدشد.

برس گرد: این نوع برس مخصوص تمیز کردن وسایل حساس می‌باشد. انواع گل و گیاه، گوشه شیشه‌ها، لوازم شیشه‌ای، انواع مجسمه و… را می‌توان به وسیله برس گرد تمیز نمود. پرزهای این برس بسیار نرم هستند و حالت پذیری خوبی دارند.

سری متوسط جاروبرقی: سری متوسط جاروبرقی را می‌توان برای تمیز نمودن مبلمان و انواع تشک بکار برد. شکل ظاهری سری متوسط جاروبرقی، همانند سری پارویی جاروبرقی است اما در ابعادی کوچکتر. گرد و غبار موجود بر مبلمان و تشک‌ها و گرد و غبار موجود در درز عمیق مبلمان را می‌توان با سری متوسط جاروبرقی از بین برد.

سری باریک: سری باریک موجود در سری برس‌های جاروبرقی بهترین گزینه برای تمیز کردن انواع درز و شکاف است. عموما مکان‌هایی در تمامی منازل وجود دارد که دسترسی به آن‌ها غیرممکن یا دشوار می‌باشد، برای تمیر نمودن چنین مکان‌هایی انتخاب سری باریک گزینه مناسبی است.

ویژگی‌های برس و فرچه جاروبرقی

یک برس و فرچه جاروبرقی باید ویژگی‌های مثبت خاصی داشته باشد تا بتواند بهترین گزینه باشد. از جمله ویژگی‌های برس جاروبرقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

جنس مناسب پرزها: پرزها یا الیاف‌های بکار رفته در هر یک از برس‌های جاروبرقی باید مناسب با نوع کاربرد آن باشد. در صورتیکه الیاف‌های برس بسیار نرم باشند، کاربرد مثبتی نخواهدداشت. از طرفی اگر الیاف‌ها بسیار زبر باشند، ممکن است خط و خش‌هایی بر سطح وارد کنند.

تنظیم ارتفاع: جاروبرقی‌های تولید شده عموما قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. از همین رو می‌توان برس مناسب را در ارتفاع مدنظر بکار برد.

استفاده از چرخ: بر سطح برس‌های باکیفیت عموما چرخ‌های متحرکی نصب می‌گردد. برس‌ها با کمک این چرخ‌ها می‌توانند به راحتی حرکت کنند و سطوح را تمیز کنند. با در نظر گرفتن تمامی نکات به راحتی می‌توان جاروبرقی مناسب را انتخاب نمود و بکار برد.

تولید برس نواری جاروبرقی

مرکز پارس براش یکی از تولیدکنندگان قوی در تولید انواع برس صنعتی به شمار می‌آید. در این مرکز انواع برس سیلندری، برس نواری، برس تسمه‌ای، برس تخت و… تولید و روانه بازار می‌گردد. برس نواری جاروبرقی یکی از محصولات معتبر پارس براش به شمار می‌آید. برای خرید محصول موردنظر به صورت عمده و خرد می‌توانید با مرکز فروش پارس براش در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *