فرچه صنعت چاپ و بسته بندی

در حال حاضر صنعت چاپ و بسته بندی یکی از صنعت‌های پرکاربرد و مهم به شمار می‌آید. هنگام تهیه انواع محصول، اولین چیزی که می‌بینیم و ممکن است مجذوب آن شویم، نوع چاپ و بسته بندی محصول است. چاپ و بسته بندی امروزی، نوعی از صنعت مدرن به شمار می‌آید. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که حجم بسیار زیادی از چاپ و بسته بندی بر روی جعبه‌ها و کارتن‌ها انجام می‌گیرد و این آمار برای صنعت نایلون و شیشه بسیار اندک است. برای انجام چاپ و بسته بندی بر جعبه‌های مختلف و انجام پروژه‌های مختلف، احتیاج به دستگاه‌های مکانیکی مربوطه می‌باشد. دستگاه‌های مکانیکی با توجه به برنامه از پیش تعریف شده، اقدام به طراحی و چاپ طرح دلخواه می‌کند.

در میان انجام فرآیندهای مختلف توسط دستگاه‌ها، تعریف و استفاده از برس‌های صنعتی مخصوص نیز گنجانده شده است. استفاده از برس‌های صنعتی در صنعت چاپ و بسته بندی و حتی فرچه صنعت چاپ و بسته بندی به تمیزی کار در این حیطه و سایر امور تاثیر شگفت انگیزی دارد.

فرچه صنعت چاپ و بسته بندی  

تاریخچه صنعت چاپ و بسته بندی

 

امروزه برای انجام تبلیغات، ارتباطات و حتی بسته بندی محصولات، از صنعت چاپ که یکی از صنایع مهم است، استفاده می‌گردد. قدمت طولانی صنعت چاپ بسیار مورد توجه است.

از زمان‌های قدیم تا کنون، انسان ها برای حمل، نگهداری و جمع آوری انواع مواد غذایی و سایر مواد ضروری، از شیوه‌های مختلفی کمک گرفته‌اند. مشکل بودن این کار در ایام گذشته موجب شد تا انسان‌ها به فکر طرحی برای بسته بندی مواد ضروری باشند. همین امر، دلیل واضحی شد تا صنعت چاپ ظهور یابد. بعد از ظهور صنعت چاپ، استقبال بسیار گسترده‌ایی از آن شد و بطور چشمگیری گسترش پیدا کرد. اولین چاپخانه جهان در چین افتتاح شد که قدمت بسیار زیادی دارد.

بیشترین پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی در قرن نوزدهم شکل گرفت. در این قرن انواع دستگاه‌های مکانیکی از جمله دستگاه ماشین چاپ و بسته بندی نیز تولید شد.  این امر حتی در صنعت عکاسی تاثیر گذار بوده و منجر به چاپ گرافیکی و تبلیغاتی شد.

 

افزایش تبلیغات با صنعت چاپ و بسته بندی

 

استفاده‌های مختلف از صنعت چاپ و بسته بندی در میزان تبلیغات بسیار موثر می‌باشد. شرکت‌ها و برندهای کوچک و بزرگ با استفاده از تبلیغات خلاقانه به راحتی می‌توانند به پیشرفت مرکز خود کمک کنند. با استفاده از صنعت چاپ و تولید انواع بروشور، کاتالوگ، بنرها، انواع کارت‌ها، پوسترها و سایرین تولید شده و محتوای لازم به مشتریان و مخاطبان انتقال پیدا می‌کند. بعد از چاپ موثر، محل پخش و عرضه تبلیغات بسیار مهم است. محیط‌های شلوغ، مکان‌های عمومی، محیط‌های مرتبط با تبلیغ، نمایشگاه‌ها و… از محیط‌های موثر برای پخش تبلیغات است.

در صنعت چاپ و بسته بندی، علاوه بر چاپ تاثیر گذار محتوا، باید بهترین بسته بندی انتخاب شود. اگر بسته بندی محصول نامناسب باشد، مطمئنا چاپ تبلیغات و محتوا به چشم نمی‌آید. بسته بندی محصول باید طرحی جذاب و شگفت انگیز داشته باشد تا توجه مخاطب خود را در هر مکانی جلب نماید.

برای اینکه تمامی امور به درستی انجام گیرند استفاده از دستگاه‌های مناسب و به‌روز بسیار ضروری است.

فرچه صنعت چاپ و بسته بندی

انواع روش‌های چاپ و بسته بندی محصولات

 

امروزه از روش‌های مختلفی برای چاپ و بسته بندی انواع محصولات استفاده می‌شود. صنایع غذایی، صنایع پوشاک و نساجی و سایر صنایع از صنعت‌های گسترده‌ایی هستند که بیشترین استفاده را از صنعت چاپ و بسته بندی می‌کنند. برای بسته بندی محصولات در هر یک از صنایع از روش‌های مختلفی استفاده می‌گردد. هر یک از روش‌های مختلف محصول دلخواه را با نحوی متفاوت نمایش می‌دهد. در ادامه به شرح انواع روش‌های چاپ می‌پردازیم:

 

  • چاپ فلکس گرافی یا فلسکو
  • چاپ اسکرین یا سیلک اسکرین
  • چاپ دیجیتال
  • چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب
  • چاپ طلقی
  • چاپ افست
  • چاپ تامپو.

 

برس صنعتی در صنعت چاپ و بسته بندی

 

صنعت چاپ و بسته بندی با توجه به کاربرد زیادی که دارد، توانسته توسعه بسیار زیادی پیدا کند. توسعه بسیار زیاد، موجب روی کار آمدن انواع دستگاه‌های صنعتی شده است. برای بهبود عملکرد هر یک از دستگاه‌ها و عملیات در صنعت چاپ و بسته بندی استفاده از انواع فرچه و برس صنعتی مربوطه الزامیست.

انواع فرچه و برس صنعتی به صنایع کمک می‌کنند تا با کمترین انرژی، در مدت زمان کوتاهی  بهترین عملکرد را داشته باشند. فرچه صنعتی، علاوه بر صنعت چاپ و بسته بندی در صنایع مختلف بسیار زیادی کاربرد دارد. از جمله این صنایع می‌توان به صنایع نظامی، صنایع دارویی، غذا، فولاد، کشتی سازی، جواهر سازی، سرامیک سازی، قالی شویی، قطعه سازی، لوازم خانگی و… اشاره نمود. فرچه‌های متفاوتی در صنایع و زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شوند.هر یک از فرچه‌ها از لحاظ ظاهر، دسته، فرم و نوع فرچه بکار برده شده با هم تفاوت دارند.

فرچه صنعت چاپ و بسته بندی

بهترین فرچه صنعت چاپ و بسته بندی

 

فرچه‌های صنعتی تولید شده در مرکز تولید پارس برس به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. انواع فرچه صنعتی بر اساس شکل ظاهری و نوع فرچه، کاربرد مختلفی پیدا می‌کنند. کاربرد فرچه صنعتی، مشخص می‌کند که در کدام صنعت کارآیی دارد. در طی چندین سال اخیر، مرکز پارس برس اقدام به تولید و عرضه انواع فرچه سیلندری، تسمه‌ای، تخت، روتاری، دیسکی، اسکرابر، نواری، فرچه مویی و فرچه فلزی کرده است. کیفیت بسیار بالای فرچه‌های تولیدی موجب استقبال بالا از این محصولات شده است.

فرچه تخت و فرچه سیلندری یکی از بهترین و پرکاربردترین نوع فرچه صنعت چاپ و بسته بندی هستند.

 

آشنایی با فرچه تخت

 

این محصول اغلب به صورت چهار گوش و تخت یا گاهی روی سطوح دوار و چرخشی قرار می‌گیرد. قاب متصل به برس تخت از مواد پلاستیکی یا فلزی بسیار مقاوم تشکیل می‌گردد. برس‌های قرار داده شده بر روی قاب از جنس‌های متفاوتی می‌باشند. برای تولید مویی‌های فرچه تخت از فولاد، استیل، برنج، نایلون و حتی سیلیکون هم استفاده می‌کنند. نحوه قرار گیری مویی‌ها بر روی برس به صورت تقارن انجام می‌گیرد تا کار خود را به صورت یکنواخت‌تر و کارآمدتر انجام دهند.

فرچه صنعت چاپ و بسته بندی

مزایای استفاده از برس تخت

 

برس تخت در صنایع تولید بلوک سیمانی، دارو سازی، کف و پوشاک، قالیشویی و صنعت چاپ بیشترین کاربرد را دارد. بعبارتی می‌توان گفت بیشترین کاربرد برس تخت در محیط‌های صنعتی است.

از مزایای استفاده از برس تخت می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

  • سطح صاف و پهن برس تخت موجب تسریع عملکرد این برس در تمیز کردن می‌شود.
  • قابلیت دسترسی به گوشه‌ها و سطوح ناهموار با الیاف‌های انعطاف پذیر این برس ممکن می‌گردد.
  • تنوع و طیف‌های گسترده برس تخت موجب شده تا امکان پوشش دهی این برس در صنایع مختلف امکان پذیر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *