برس صنایع داروسازی

برس در صنعت داروسازی چه کاربردی دارد؟

صنعت داروسازی جزیی از صنایع شیمیایی است که در زمینه‌ی تولید دارو و محصولات دارویی فعالیت عمده‌ای دارد. این صنعت به دو بخش عمده تقسیم می‌شود:

  1. صنعت تولید مواد اولیه‌ی دارویی:

در این صنایع به تولید مواد اولیه‌ی داروهای تولیدی پرداخته می‌شود.

2.صنایع finished dosage (پایان دوره‌ی تولید دارو):

در این صنعت مواد دارویی تولیدی به شکل فرمولاسیون شده در قالب قرص، کپسول، شربت، تزریقی و … بسته‌بندی خواهند شد.

استفاده از تجهیزات با متریال‌های خاص، شرایط تمیز محیط‌های فرآیندی کاملاً بهداشتی و تمیز، استاندارد و قواعد مشخص جهت کار با مواد، عبور و مرور پرسنل، نمونه‌ها، محصول، کیفیت‌سنجی و اعتبارسنجی پروسه و تجهیزات از خصوصیات منحصر به فرد صنعت دارو می‌باشد.

در این صنعت مانند بسیاری از صنایع دیگر در جهت تولید محصولات دارویی از برس‌‌هایی برای بالا بردن کیفیت کار استفاده می‌شود. این‌برس‌ها انواع مختلفی دارد که هر کدام می‌تواند کاربردی ویژه در هر بخش خط تولید داشته باشد.

برس‌های مورد استفاده در صنعت داروسازی معمولاً از نوع سیلندری موازی، سیلندری جناغی و یا سیلندری شطرنجی است.

از وظایف اصلی این نوع برس‌های صنعتی به عنوان جداکننده و ردیف کردن قرص و کپسول در قسمت بسته‌بندی این صنعت می‌باشد.

برای تولید این نوع فرچه‌ها از موادی همچون نایلون، پلی‌پروپیلن و در دیگر موارد پلی‌آستر به‌کار می‌رود.

شرکت برس صنعت پاسارگاد شرکتی قابل اعتماد است که برس‌های صنعتی صنایع داروسازی را را با کیفیتی بالا و مطابق با استاندارد‌های بهداشتی تولید می‌کند.

برس های تولیدی ما برای کاربردهای مختلفی از جمله برس‌های تمیز کننده قرص ، برس‌های مرتب سازی قرص و برس مورد نیاز جهت بسته بندی برای بسته های قرص و کپسول استفاده می شود.  برس‌های داروسازی شرکت برس صنعت پاسارگاد به لطف ساختاری مستحکم که مانع از شل شدن رشته های مو وهمچنین آلوده کردن محصولات دارویی می شود ، برای این کاربردها ایده آل است.

ما همچنین طیف وسیعی از برس های بهداشتی را ارائه می دهیم  که مناسب برای استفاده در محیط‌های تحت کنترل و دارای شرایط بهداشتی وازوله هستند.  برس‌های داروسازی ما از موادی ساخته می‌شوند که برای تمیز کردن مواد شیمیایی و جذب رطوبت مقاوم و مناسب هستند بنابراین مانع از رشد باکتری ها می‌شوند.

بخش بزرگی از برس هایی که ما ارائه می دهیم برای مصارف بی شماری قرار می‌گیرد. و این ظرفیت ما را قادر می سازد تا بتوانیم قبل از تولید برس‌های دارویی، نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و پاسخگوی صنعت شما نیز باشد.

در صنعت داروسازی از برس‌های غلتکی بیشتر در قسمت بسته‌بندی استفاده می‌شود. برای اتاق‌های ازوله نیز برس‌هایی با دستگیره‌های استیل و رشته‌های نایلون کاربرد دارد.

همچنین برس‌های صنعتی دارویی استحکام خود را مدیون چسب‌های پایه‌ای محکمی هستند که برای پیوند رشته‌های نایلون به هسته‌ی برس با هر نوع متریال فلز یا پلاستیک کاربرد دارد. این چسب‌ها از ایجاد باکتری‌ها در پایه‌ی برس جلوگیری می‌کند. این عمل طول عمر برس و فرچه را افزایش می‌دهد و چگالی یکنواختی را ایجاد می‌کند.

برس‌های سیلندری ما، در صنعت داروسازی برای جابجایی قرص و کپسول‌ها استفاده می شوند.  هر فرچه به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی رفع نیاز‌های هر بخش از خط تولید این صنعت را دارد. شرکت برس صنعت پاسارگاد در تولید این نوع برس‌ها به طور دقیق و به صورت کارشناسی فرآیندهای ساخت محصولات را انجام می‌دهد.

در زمان فرآیندهای دارو ممکن است درجه حرارت کار اجازه استفاده از برس های نایلون را ندهد، بنابراین برای این مواقع برس‌های فولادی کربن و استیل ضد زنگ گزینه‌ی عالی و مناسب این کار است. این نوع‌ قلم‌موهای ضد الکتریسیته با الیاف کربن یا نخ استیل ارائه داده می‌شود.

شرکت ما به این نکته نیز توجه فراوانی دارد که طراحی این نوع برس به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده از آن در صنعت داروسازی، محصولات دارویی را زخم نکند، باعث خورد شدن قرص‌ها نشود، و باعث آسیب رساندن به محصولات نیز نشود.

از برنامه های کاربردی در صنایع دارویی شامل ریل‌های حرکت‌دهنده‌ی دارو، قرار دادن دارو از جمله قرص و کپسول در بسته‌ها، بسته‌بندی، برچسب زدن بر روی محصولات، مرتب‌سازی قرص‌ها می‌شود. در اکثر این مراحل برای بهداشت بیشتر و کیفیت کار بیشتر برس‌های دارویی کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد استفاده از برس‌‌های داروسازی:

  • برای جلوگیری از جذب رطوبت و آلودگی متقابل.
  • برس ها نیاز به کمی تعمیر و نگهداری ندارند.
  • نتایج مؤثر و کارآمد و همچنین کم کارتر.
  • تمیز کردن و رفع آلودگی لوله‌های بخش آزمایش مواد اولیه دارو

برای اطلاعات بیشتر یا در صورت هرسؤالی می‌توانید با شرکت برس صنعت پاسارگاد تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برس صنایع داروسازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برس صنایع داروسازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *