فلزکاری به عنوان یک صنعت تولیدی و جهانی شناخته می‌شود. فعالیت‌هایی که در این صنعت انجام می‌شود به تولید انواع ماشین و ابزارهای صنعتی مربوطه منتهی می‌گردد. عناصر بسیار مهم در صنعت فلزکاری انواع فلزات و آلیاژهای آهن مرتبط می‌باشد. ماشین آلات بسیاری از صنعت ها توسط فلزکاری برای برخی از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط بازتولید می‌گردند. این صنایع شامل صنعت ساختمان سازی، صنایع معدن، خودرو سازی، برخی از صنایع تولیدی، کشاورزی، معدن و… هستند. از همین رو در این صنعت باید از ابزارهای دقیق، باکیفیت و حتی قوی استفاده کرد. برس‌های صنعتی فلزکاری هم جزء ابزارهای مهم فلزکاری به شمار می‌آیند. بنابر دلایل ذکر شده باید در انتخاب برس صنعتی مناسب فلزکاری بسیار دقت نمود. در صورتیکه که کیفیت‌های پایین برای برس‌های صنعت فلزکاری در نظر گرفته شود، در برخی از امور مربوط به فلز کاری مشکلاتی بوجود می‌آید. در ادامه این مقاله با صنعت فلز کاری و برس‌های صنعتی مربوطه بیشتر آشنا می‌شوید.

انتخاب برس صنعتی مناسب فلزکاری

فلز کاری چیست؟

فلزکاری می‌تواند فعالیت‌ها و فرآیندهای مربوط به زندگی روزانه هر یک از افراد را در بر گیرد. تولید گوشی تمامی کاربران، تخت خواب و سایر وسایل به صنعت فلزکاری وابسته است. بنابر این می‌توان گفت اساس و پایه تمامی فعالیت‌های صنعتی، فلزکاری می‌باشد. در این صنعت تمامی مواد خام از فلزات به سیم، ورق‌های مختلف، صفحه و… تبدیل می‌شوند. فرآیند تبدیل موجب شده تا انواع قطعات یدکی خودرو و سایر وسایل نقلیه را تحویل بگیریم. پیچیدگی انجام فرآیندهای مختلف در صنعت فلزکاری موجب شده تا استفاده از نیروی کار ماهر و متخصص در این صنعت بخشی از واجبات باشد. افرادی که در زمینه یکسو کننده، تراشکاری، اپراتور کنترل عددی (CNC)، ریخته گری، اپراتور دستگاه فرز، جوشکار، آهنگر، قالب ساز و سایرین بالاترین مهارت و تخصص را دارند، برای صنعت فلزکاری انتخاب می‌شوند.

در نهایت می‌توان گفت صنعت فلزکاری از محصولاتی که حاصل فرآیندهای متالوژی هستند جهت ساخت و ارائه انواع قطعات و محصولات نهایی همانند تجهیزات، ابزار و ماشین آلات استفاده می‌نماید.

دقت در انتخاب برس صنعتی فلزکاری

همانطور که اشاره شد، صنعت فلزکاری جزء یکی از صنایع مهم و پرکاربرد به شمار می‌آید. برس صنعتی یکی از ابزارهای این صنعت است. در نهایت باید در انتخاب و نوع برس صنعتی بسیار دقت کرد.

نکات مهم برای انتخاب برس صنعتی فلزکاری عبارتند از:

  1. نوع فلز: عموما فولاد ها در دو دسته ضد زنگ و کربنی قرار می‌گیرند. برای کار با فولاد کربنی احتیاج به یک برس با موهای زبرتر نسبت به فولاد ضدزنگ دارید. موهای برس برای فولاد ضدزنگ باید به نحوی نرم باشند که سطح فلز خراشیده نشود.
  2. اندازه برس صنعتی: سطح فلز، اندازه برس صنعتی را مشخص می‌کند. برس‌های کوچک را معمولا بر روی قطعات با دقت بالا و حساس‌تر استفاده می‌نمایند.
  3. جنس الیاف: انجام مراحل مختلف در فلزکاری، استفاده از برس‌های صنعتی با جنس‌های مختلف را ایجاد کرده است. برای مثال، برس‌های صنعتی با موهای فلزی مستحکم برای برش و جداسازی انتخاب می‌شود.
  4. سرعت و قدرت مورد نیاز: در صنعت فلزکاری هر یک از وسایل و تجهیزات قدرت مختلفی دارند. بنابر همین امر برس انتخاب شده باید سرعت و قدرتی متناسب با تجهیزات داشته باشد. در غیر اینصورت تجهیزات خراب شده و از عمر دستگاه روز به روز کمتر می‌شود.
  5. شکل و نوع برس: انتخاب برس صنعتی مناسب برای فرآیندهای مختلف فلزکاری بسیار مهم است. بطور مثال می‌توان گفت برس‌ها دیسکی مسطح به دلیل سطح وسیعی که دارند برای پرداخت، تکمیل و از بین بردن زنگ زدگی و رنگ سطح بسیار مناسب است. برس‌های غلطکی یا استوانه‌ای کوچک هم برای تمیز کردن گوشه‌های مختلف و مناطق صعب العبور ایده آل هستند.

انتخاب برس صنعتی مناسب فلزکاری

برس‌های صنعتی در صنعت فلزکاری

متخصصین فلزکاری با در نظر داشتن نوع فلزف اندازه برس صنعتی، جنس الیاف برس صنعتی، قدرت و سرعت و شکل و کاربرد برس صنعتی، می‌توانند بهترین نوع برس و فرچه صنایع فلزکاری را انتخاب نمایند. برس‌های کاربردی برای صنعت فلزکاری عبارتند از:

  • فرچه سیمی دایره‌ای: فیلامنت‌های این برس از جنس نایلون یا سیم‌هایی ساینده هستند. کاربرد این برس برای تمیز کردن، جدا نمودن قطعات جوش داده شده، صیقل فلزات، از بین بردن زنگ زدگی و زنگ خوردگی یا از بین رنگ سطح فلزی است. برس نایلنی برای تمیز کردن فلزات نرم مانن آلومینیوم و برنج کاربرد دارد. فیلامنت‌های فلزی به برش‌های سنگین، جلا دادن، ترکیب لبه‌ها، تکمیل سطوح و از بین بردن زنگ زدگی کمک می‌نمایند.
  • برس‌های دیسکی: کاربرد این برس بسیار وسیع است. سطح یا گوشه‌های فلزات با طول زیاد را صیقل می‌دهند. بعلاوه برای زدودن زنگ زدگی، تمیز کردن رسوب‌های جوش و خراش زدایی استفاده می‌گردد.
  • برس تخت: در صنعت فلزکاری عموما برس‌های تخت کوچک و دستی کاربرد دارند. روی این برس‌ها سیم‌های فولادی مقاوم برای برش‌های بادوام و حتی تمیز نمودن مناطق غیر قابل دسترس استفاده می‌کنند. از بین بردن زنگ زدگی قطعات کوچک همانند پیچ و مهره بر عهده این برس است.
  • برس‌های سیلندری: انواع برس‌های غلطکی در صنعت فلزکاری مهم هستند. فیلامنت‌های این برس از نایلون یا فلزهای ساینده هستند. انواع برس‌های سیلندری جناغی، شطرنجی و… برای صنعت فلزکاری و امور مربوط به تمیزکاری کاربرد دارند. بیشترین کاربرد این برس برای از بین زنگ زدگی، رنگ سطوح، خوردگی و کار بر روی سطوح فلزی ایده‌آل می‌باشد. فیلامنت‌های برنجی و نرم‌تر برای پولیش سطوح حساس‌تر، بهترین گزینه است. اما برای سطوح سخت استفاده از فیلامنت‌های فولادی توصیه می‌شود.

انتخاب برس صنعتی مناسب فلزکاری

خرید برس فلزکاری از برس پاسارگاد

بهترین برس‌های مربوط به فلزکاری برس‌های دایره‌ای، برس‌های دیسکی، برس‌های سیلندری و برس‌های تخت و کوچک دستی است. انتخاب برس مناسب به شرایط مختلفی بستگی دارد. با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، می‌توان بهترین برس را از مرکزی معتبر تهیه نمود. مرکز برس صنعتی پاسارگاد یکی از مراکز مهم و معتبر در زمینه تولید و عرضه انواع برس صنعتی در سراسر کشور است. برس پاسارگاد از مواد اولیه باکیفیت و بهترین متریال برای ساخت برس‌های خود استفاده می‌نماید. امکان ساخت و ارائه برس موردنظر کاربران در صنایع مختلف امکان پذیر است. تمامی سفارشات در برس پاسارگاد پذیرفته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *