صنعت فولاد یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در زمینه تجارت و تولید مواد اولیه است. در این صنعت استفاده از مواد مختلف، استفاده از دستگاه‌های مکانیکی و… موجب شده تا برس صنعتی هم نیز در این صنعت جایگاه خاصی داشته باشد. انواع برس‌های صنعتی در صنایع فولاد به پیشروی امور، نظم دهی و پاکسازی محیط کمک می‌نمایند. برس‌ صنایع فولاد باید از کیفیت تولیدی بالایی برخوردار باشد. زیرا کاربرد برس صنعتی در فولاد موارد زیادی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالای مویی‌ها و دسته فرچه، مراکز تولید انواع برس سعی در تولید بهترین برس صنعتی با بهترین متریال‌هارا داند.

مرکز تولیدی پارس برس یکی از قوی‌ترین مراکز در تولید انواع برس صنعتی می‌باشد. این مرکز انواع برس‌های صنعتی پرکاربرد در زمینه صنایع فولاد، صنایع غذایی، امور دام‌پروری، صنایع دفاع، صنعت چاپ و کاغذ، صنعت کشتیرانی، صنعت خودرو سازی، صنعت شیشه دوجداره و… را تولید می‌نماید. برس‌های مویی و سایرین از الیاف‌های درجه یک تولید و به صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند..

برس صنایع فولاد

صنعت فولاد در ایران

 

دومین ماده پرمصرف در جهان بعد از نفت خام، فولاد می‌باشد. صنایع مختلفی از فولاد برای تولید محصولات خود، به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند. رشد مصرف فولاد در جامعه متقابلا موجب رشد سرمایه و اقتصاد در آن جامعه می‌گردد. در چندین سال اخیر استفاده از فولاد و میزان تولید آن نسبت به سال‌های پیشین دو برابر افزایش پیدا کرده است. محققان پیش بینی کرده‌اند ک به دلیل استفاده زیاد از فولاد در صنعت، در سال‌های آتی روند رو به پیشرفت در تولید فولاد را مشاهده خواهیم‌کرد.

محققان ایرانی با درک مسئله میزان اهمیت فولاد در صنعت ایران، اقدام به تولید و بهره برداری از بهترین فولاد کرده‌اند. میزان تولید فولاد باکیفیت در حدی افزایش پیدا کرده است، که کشور ایران توانسته نسبت به صادرات فولاد هم اقدام کند. صادرات و تولید فولاد در ایران توانسته کمک چشمگیری به تجارت و پیشرفت درآمدزایی در ایران انجام دهد.

 

اهمیت انجام نظافت در صنعت فولاد

 

در صنعت فولاد به دلیل انجام فرآیندهای شیمیایی مختلف، استفاده از دستگاه‌های مکانیکی قوی و… زباله‌های بسیار زیادی در این صنعت تولید شده و در محیط رها می‌شوند. اگر محیطی که در آن فولاد تولید می‌شود، کثیف و آلوده باشد، کیفیت فولاد تولیدشده بسیار کاهش می‌یابد و ضعیف خواهدبود. به همین دلیل انجام نظافت محیط صنعت فولاد و پاکیزگی، اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو افراد مربوطه با استفاده از ماشین‌های صنعتی مخصوص و برس‌های صنعتی ویژه اقدام به حفظ نظافت محیط می‌کنند.

برای انجام نظافت در این صنعت از سوییپرها و اسکرابرها استفاده می‌شود. هر یک از این دو دستگاه بطور متفاوتی اقدام به تمیز نمودن محیط مربوطه می‌کنند. اسکرابر از سری برس‌های دیسکی می‌باشد. برس‌های دسکی در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و بکار می‌آیند.  جنس هر یک از برس‌ها متفاوت است اما اغلب آن‌ها از پلی پروپیلن می‌باشد.

برس صنایع فولاد

عملکرد دستگاه اسکرابر

 

برس‌های دیسکی به صورت‌های مختلفی بر روی دستگاه اسکرابر قرار می‌گیرند. اما در نهایت تمام دستگاه‌های اسکرابر به حفظ نظافت و تمیزی محیط کمک می‌کنند. از این دستگاه‌ها برای تمیز نمودن محیط‌های بزرگ و گسترده استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های اسکرابر موجب افزایش سرعت در کارها، کاهش مخارج نظافت، افزایش طول عمر کفپوش‍ها و صرفه جویی در وقت می‌گردد. برس های اسکرابر میزان سختی‌های متفاوتی را دارند. به همین علت باید برس متناسب با سطح را انتخاب نمود.

در صنعت فولاد، بعد از تمیز نمودن اولیه سطوح، از برس اسکرابر صنعتی برای تمیز کردن کف‌ها و برس زنی سطح استفاده می‌گردد. هم‌چنین قابلیت پاشش آب و کف روبی نیز وجود دارد. تمیز نمودن سوله‌ها و انبارهای کارخانجات فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است. برس اسکرابر به راحتی و در مدت زمان کوتاهی این مکان‌ها را با دقت بالا تمیز می‌نماید. و بعد از تمیز نمودن با استفاده از دستگاه‌های مکنده محیط را خشک می‌کنند.

برای محیط‌های گسترده در صنایع فولاد از اسکرابرهای سرنشین‌دار که با قدرت باتری حرکت می‌کننداستفاده می‌گردد. حتی برس‌های اسکرابر هم از این منبع تغذیه می‌نمایند.

 

برس استریپ نواری در صنعت فولاد

 

یکی دیگر از برس‌های صنعتی پرکاربرد در صنعت فولاد، برس نواری (استریپ) می‎باشد. این نوع برس در عرض کم و طول زیاد تولید می‌شود. بیشترین کاربرد برس نواری در ایزوله کردن محیط، درزگیر و خاک‌روب یا خاک‌گیر بودن است. این نوع برس از ورق‌های فلزی تشکیل می‌شوند.

برس استریپ برای آب بندی فولاد بهترین گزینه است. به همین دلیل در صنعت فولاد بالاترین کاربرد را دارد. حفاظت دستگاه‌های صنعتی فولاد از گرد و غبار، نور خورشید و سایر آلودگی‌های محیطی توسط برس نواری انجام می‌گیرد. نوع برس نواری باید از استیل باشد. زیرا برس استیل نواری مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر ارقام دارد. استریپ نواری با جنس استیل می‌تواند از پاشیدن اجسام سخت بر روی دستگاه‌ها جلوگیری نماید. این در حالیست که برس نواری حتما بر روی دستگاه مورد نظر نصب شود. مقاومت برس نواری در محیط صنعت فولاد بسیار بالا است. و همین امر موجب شده تا برس نواری برای استفاده در صنعت فولاد بهترین گزینه باشد.

 

استفاده از برس سیلندری در صنایع فولاد

 

برس سیلندری یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین برس‌های صنعتی به شمار می‌آید. نوع برس، جهت قرار گیری مویی‌های بر برس استوانه و سایر ویژگی‌های ظاهری نوع و کاربرد برس سیلندری را مشخص می‌کند. برس سیلندری با نام برس غلطکی و برس استوانه‌ای نیز شناخته می‌شود. از مهم‌ترین وظایف برس سیلندری می‌توان به شستشوی سطوح مختلف، پولیش و حتی جداسازی ذرات مختلفی که ممکن است بر سطح دستگاه باقی مانده باشد، اشاره نمود. خاصیت ضد سایش برس سیلندری موجب شده تا انجام عملیات شستشو به بهترین نحو انجام گیرد. این نوع برس‌ها معمولا استوانه‌هایی تو خالی هستند که فلامینت‌هایی با جنس‌های مختلف بر روی آن‌ها نصب می‌شود.

بهترین برس صنایع فولاد

 

همانطور که اشاره شد، برس‌های صنعتی بسیار زیادی در صنعت فولاد کاربرد دارند. هر یک از برس‌های صنعتی به نحوی به فعالیت صنعت فولاد کمک می‌کنند. اما در این میان برس سیلندری و فلامنت سیلیکون بیشترین کاربرد را دارند. برس سیلندری به دلیل داشتن قابلیت شست و شوی ورق‌های گالوانیزه در انواع حوضچه‌ها و فلامنت‌های سیلیکونی به دلیل مقاومت در دماهای بسیار بالا توانسته‌اند بعنوان بهترین برس صنایع فولاد شناخته شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *