صنعت هوایی و ریلی یکی از شناخته شده‌ترین صنعت‌های امروزی است که برای جابجایی و حمل و نقل افراد و بار کاربرد دارد. امروزه حمل و نقل هوایی طرفداران بیشتری دارد. زیرا سرعت جابجایی و امنیت سفر هوایی بسیار بیشتر از جابجایی به وسیله صنعت ریلی است. در حمل و نقل ریلی، از قطار برای جایجایی استفاده می‌شود که از سرعت بسیار کمتری نسبت به هواپیما برخوردار می‌باشد. انتخاب یکی از این دو دسته برای جابجایی، اغلب سلیقه‌ایی است و گاهی به بار مورد نظر هم بستگی دارد. برای انجام بهتر امور مربوط به چنین صنعتی، باید از سری برس‌های صنعتی مربوطه استفاده نمود. برس صنایع هوایی و ریلی به بهبود عملکرد اجزا و حرکت نهایی کمک بسیار زیادی می‌نمایند. برای خرید و انتخاب برس صنعتی، باید بهترین نوع و باکیفیت‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد. چون در غیر اینصورت عمر وسایل کاهش پیدا می‌کند و سری فعالیت‌های مربوطه مختل می‌شوند.

صنعت حمل و نقل

در اصل، حمل و نقل به معنای جابجایی و نقل و انتقال افراد، مسافران یا بخشی از اطلاعات از مکانی به مکان دیگر می‌باشد. برای انجام چنین فرآیندهایی از وسایل نقلیه مختلف استفاده می‌شود. از وسایل نقلیه معروف در صنعت حمل و نقل می‌توان به خودرو، کشتی، هواپیما و قطارها اشاره کرد. نکته بسیار مهم برای افراد در صنعت حمل و نقل، سرعت جابجایی بار و میزان ایمن بودن آن است. توجه بخش عظیمی از جامعه به صنعت حمل و نقل موجب می‌شود تا صنعتی نوین از حمل و نقل پدید آید. از طرفی حمل و نقل‌های داخلی و خارجی بخش عظیمی از بودجه‌های مربوطه را تامین می‌نماید. تامین بودجه مورد نظر باعث شده تا بهترین و باکیفیت‌ترین ابزار مربوط به هر یک از رشته‌های حمل و نقل تهیه گردد. برای تایید و راه اندازی ابزارهای مخصوص به صنعت حمل و نقل باید از متخصصان مربوطه استفاده کرد.

صنایع هوایی

صنعت هوایی شامل مجموعه‌ای از صنایع می‌شود که با وسیله‌های نقلیه هوایی سر و کار دارند. این صنعت در تمام کشورهای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این صنعت می‌گردد. صنعت هوایی متشکل شده از: انواع موشک، فضانورد، هواپیما، جت و… . هر یک از کشورهای نوین با بهره گیری و استفاده از علوم و فنون مربوط به صنعت هوایی سعی دارند تا بهترین ابزار مربوط به این صنعت را تولید نمایند. برای پیشرفت در صنعت هوایی باید به علم و تکنولوژی تمام قطعات بکار رفته در تمامی وسایل ذکر شده رسید. هرچه میزان برتری و پیشرفت در این سطح افزایش یابد، موجب می‌شود تا به فناوری‌های نوین بیشتری دست یافت. هواپیمای مسافربری و باربری یکی از پرکاربردترین وسایل صنایع هوایی به شمار می‌آید. هر ساله افراد بسیار زیادی از هواپیما به عنوان وسیله حمل و نقل خود و حتی برای جابجایی بار در نظر می‌گیرند.

صنعت ریلی

صنعت ریلی یا ترابری ریلی یکی از روش‌های بصرفه برای ترابری می‌باشد. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل ریلی بسیار کمتر از صنعت هوایی می‌باشد. به همین دلیل برخی از افراد این صنعت را انتخاب می‌کنند. در این صنعت برای جابجایی کالا و افراد عموما از قطار استفاده می‌شود. صنعت راه آهن به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌ها در صنعت حمل و نقل شناخته می‌شود. صنعت ریلی بهترین گزینه برای حمل و جابجایی اقلام و کالاهای سنگین است. انواع ذغال سنگ، کود، محصولات جنگلی، مواد شیمیایی، فلزات، وسایل نقلیه موتوری و برخی از فلزات به وسیله راه آهن جابجا می‌گردند. انواع قطارهای مسافربری، قطارهای باربری، قطارهای مخصوص صنایع و معادن، قطارهای نظامی، قطارهای سریع السیر وقطارهای بین المللی در صنعت ریلی جایگاه خود را دارند.

مقایسه صنعت هوایی و ریلی

صنایع هوایی و ریلی تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. همین تفاوت‌ها موجب شده تا هر یک نسبت به دیگری برتری خاصی داشته باشد. برخی از تفاوت‌ها به قرار زیر است:

  • مصرف انرژی در صنعت هوایی بسیار بیشتر از میزان مصرف سوخت در صنعت ریلی است.
  • آلودگی وارد شده محیط زیست توسط صنعت هوایی بسیار بیشتر از اسیب وارد شده از طرف صنعت ریلی می‌باشد.
  • میزان سرعتی که صنعت هوایی در دقیقه دارد، قابل مقایسه با سرعت طی شده توسط صنعت ریلی نیست. در صنعت هوایی تمامی وسایل مربوطه از سرعت بالایی برخوردار هستند.
  • هزینه حمل بار در روش هوایی بسیار بیشتر از هزینه‌های مربوطه در صنعت ریلی است.
  • مناسب‌ترین گزینه برای حمل کالاهای کوچک با ارزش بالا، صنعت هوایی است. و بهترین گزینه برای جابجایی کالاهای سنگین، صنعت ریلی می‌باشد.

برس صنعتی در صنعت هوایی و ریلی

امروزه در صنعت‌های مختلف و گوناگون در سراسرجهان، از برس‌های صنعتی استفاده می‌کنند. برس‌های صنعتی کاربردهای گوناگونی مانند تمیز کردن محصولات، جداسازی و… دارد. از طرفی در خط تولید محصولات، اغلب از این وسایل استفاده می‌شود. صنعت هوایی و ریلی یکی از صنایع مذکور است که از برس صنعتی استفاده می‌نماید. اما برس‌های استفاده شده در این صنعت عموما برس‌های خاص هستند. برس‌های خاص اشکال و کاربردهای گوناگونی دارند. به دلیل کاربردهای مختلف برس‌های خاص صنعتی، در موارد مختلفی از آن استفاده می‌نمایند. اما مهم‌ترین گزینه در استفاده از برس صنعتی در صنعت ریلی و هوایی، استفاده درست از این محصول می‌باشد. انواع فرچه و برس صنعتی را باید با دقت و در محل مناسبی استفاده نمود. در غیر اینصورت برس صنعتی هیچ کاربردی نخواهد داشت. حتی ممکن است از طول عمر آن ها هم کاسته شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا متخصصین مربوطه نسبت به راه اندازی برس صنایع هوایی و ریلی اقدام کنند. نگهداری اصولی از برس صنعتی در صنایع هوایی و ریلی و نظافت به موقع آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهیه انواع برس صنعتی

برس‌های صنعتی در اشکال مختلف و گوناگونی تولید می‌شوند. از ارقام برس صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

برس سیلندری، برس تخت، برس روتاری، برس تسمه‌ای، برس نواری و برس دیسکی.

امروزه مراکز و شرکت‌های مختلفی نسبت به تولید و توزیع برس صنعتی اقدام می‌کنند. اما برترین برس صنعتی، آن برسی است که از مواد اولیه مرغوب تولید شود. یکی از مراکز معروف در تولید و توزیع انواع برس صنعتی، پاسارگاد برس است. این مرکز قابلیت تولید انواع برس صنعتی را مطابق با خواسته مشتریان دارد. کارشناسان مربوط به تولید انواع برس صنعتی، تمامی موارد مهم را در کارآیی برس صنعتی در نظر گرفته و بهترین محصولات را تولید می‌نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *