جذابیت محصولات چرمی و کیفیت بالای آن‌ها موجب شده تا افراد زیادی نسبت به خرید و تهیه محصولات چرمی اشتیاق پیدا کنند. افزایش میزان خرید و فروش اقلام چرمی، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، باعث رونق این حرفه و پدید آمدن صنعت بزرگ چرم سازی شده است. بیشترین کالاهای چرمی تولید شده در این صنعت عبارتند از: انواع کیف، انواع کمربند، کیف، کفش، لباس زنانه، لباس مردانه و… . میزان فروش محصولات صنعت چرم سازی، به صنعت مد و تقاضا کننده برای این محصولات بسیار وابسته است. در حال حاضر کشورهای فعال و به نامی در زمینه چرم محصولات فعالیت دارند. به نحوی می‌توان گفت عمده صنعت چرم سازی در دستان کشورهای هند، بنگلادش، ایتالیا، چین و ایالات متحده می‌باشد. از طرفی برای تولید بهترین چرم، به بهترین نوع از ابزار این صنعت باید دسترسی یافت. برس صنعت چرم سازی، یکی از ابزارهای مهم برای صنعت چرم سازی به شمار می‌آید. برای تهیه این محصول باید به معتبرترین مرکز تولید و عرضه انواع برس صنعتی مراجعه نمود.

برس صنعت چرم سازی

تولید انواع چرم

همانطور که میدانید چرم از پوست حیوان‌هایی مانند گاو، بز، مار، شترمرغ و سایر حیوانات تولید می‌شود. در اولین قدم برای تولید چرم باید هرگونه مو یا پشم موجود در سطح پوست را از آن جدا کنند. این کار با استفاده از خیساندن در آب امکان پذیر است.

مرحله دوم، انجام دباغی می‌باشد. دباغی یکی از مهم‌ترین فرآیندهای تولید چرم به شمار می‌آید. در این مرحله پوست خام حیوانات به چرم تبدیل می‌شود. استفاده از انواع مواد شیمیایی و نگهدارنده به پوست حیوانات و تبدیل به چرم، در مرحله دباغی اجام می‌گیرد. دو روش رایج برای انجام دباغی وجود دارد. دباغی گیاهی و دباغی با کروم از روش‌های رایج دباغی به شمار می‌روند.

بعد از انجام دباغی، آب اضافی پوست‌ها گرفته شده و انعطاف‌پذیری بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. رنگ آمیزی چرم و اضافه کردن سایر ترکیبات هم در مرحله پردازش انجام می‌گیرد. سپس یک پوشش محافظی برای محصولات در نظر گرفته می‌شود. و در مرحله آخر با استفاده از تکنیک‌های به روز و ابزار آلات، محصول مورد نظر را تولید و عرضه می‌کنند.

ابزارهای چرم دوزی

برای تولید بهترین چرم‌ طبیعی و افزایش کارآیی آن‌ها از ابزار مخصوص باید استفاده نمود. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای چرم دوزی اشاره می‌کنیم.

  • چرم: بعنوان یکی از مهم‌ترین ابزار در صنعت چرم، چرم می‌باشد. چرم طبیعی از حیوانات تهیه می‌شود. اما چرم طبیعی به سه دسته تقسیم می‌گردد. چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین از ارقام معروف چرم هستند.
  • نخ و سوزن: ابزار اولیه در صنعت چرم، نخ و سوزن است. نخ‌های موم زده، تریشه‌ای و ابریشم از سری نخ‌های معروف در صنعت چرم می‌باشد. بعد از مرحله برش و چسباندن چرم باید اقدام به دوخت کرد. مدل‌های مختلفی از دوخت چرم وجود دارد.
  • تخته کار: هنگام سمباده و سوراخ کردن چرم باید از تخته کار استفاده نمود. تخته کار زیر چرم قرار می‌گیرد.
  • سمبه‌ها: سمبه‌ها برای سوراخ کردن ورقه‌های چرمی استفاده می‌گردد. این ابزار معمولا از جنس فولاد هستند و در اشکال مختلف موجود هستند.
  • قیچی: قیچی که برای برش چرم استفاده می‌شود، با قیچی خیاطی بسیار متفاوت است. این قیچی باید از ضخامت کافی و استحکام بالا برخوردار باشد.
  • یراق آلات: یکی از پرکاربردترین ابزار چرم دوزی را می‌توان یراق آلات دانست. این ابزار چرم دوزی در ابزار و سایزهای مختلفی موجود هستند. سگک‌ها، انواع قفل، گیره‌ها و… از یراق آلات معروف می‌باشند.

برس صنعتی مخصوص چرم سازی

امروزه شغل‌ها و صنعت‌های مختلف از ابزارهای به‌روز و نوین استفاده می‌کنند. یکی از ابزارهای نوین امروزی، برس و فرچه صنعتی است. مراکز تولید برس صنعتی، انواع برس و فرچه را برای کاربردها و صنعت‌های مختلف تولید می‌نمایند. برس سیلندری، برس تخت، برس نواری، برس روتاری، برس تسمه‌ای و… از ارقام معروف برس سیلندری هستند. یکی از صنایع معروف در زمینه استفاده از برس صنعتی، صنعت چرم سازی است. انواع برس سیلندری در صنعت چرم سازی کاربرد فراوانی دارند. اصلی‌ترین وظیفه برس سیلندری تمیز کاری، جداسازی ذرات باقیمانده بر سطوح و سایر ذرات می‌باشد. فرچه‌های کاشته شده بر تفلون بر اساس نحوه کاشت و قرار گیری، نوع برس سیلندری را مشخص می‌کنند. برس صنعت چرم سازی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کیفیت برس صنعتی بر کیفیت نهایی محصولات چرمی بسیار تاثیرگذار است. از این رو به خریداران برس سیلندری چرم سازی، پیشنهاد می‌شود تا محصول مورد نظر خود را از مرکز پاسارگاد برس تهیه نمایند. تمامی برس‌ها و فرچه‌های صنعتی این مرکز از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تولید می‌گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *