برس ماشین های چمن زن

فرچه زنی و برس زنی چمن‌های مصنوعی به کمک دستگاه فرچه زنی چمن مصنوعی انجام می‌شود. فرچه زنی چمن مصنوعی به خواب چمن و ایمن بودن چمن برای محیط کمک بسیاری می‌کند. برای حفظ حالت ایستایی چمن مصنوعی، هنگام نصب چمن، مقداری گرانول و سیلیس ما بین چمن‌ها ریخته می‌شود. دستگاه فرچه زنی چمن مصنوعی برای انجام چمن زنی، از فرچه یا برس‌های غلطکی استفاده می‌نماید. استفاده ازاین ماشین‌ها هر چند ماه یک‌بار برای حفظ ایستایی چمن، پالیش خوردن و تمیز نمودن چمن مصنوعی است. تمامی کارهای گفته شده توسط برس ماشین‌های چمن مصنوعی انجام خواهدشد. در صورتیکه کیفیت برس ماشین‌های چمن مصنوعی پایین باشد، ماشین چمن مصنوعی نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. به همین دلیل خرید و تهیه بهترین برس ماشین چمن مصنوعی یکی از واجبات کار است. یکی از مراکز مورد اعتماد جهت خرید انواع برس صنعتی، مرکز برس پاسارگاد است. برای تولید انواع برس و فرچه صنعتی در این مرکز از متریال‌های درجه یک استفاده می‌شود.

برس ماشین های چمن زن

فرچه زنی انواع چمن مصنوعی

 

چمن طبیعی احتیاج به کاشت و رسیدگی بسیار زیاد دارد. در صورتیکه به چمن‌های طبیعی رسیدگی نشود یا مراقبت اصولی انجام نگیرد، چمن‌ها فرسوده شده و از بین می‌روند. در نهایت استفاده و بکاربردن چمن طبیعی در برخی از محیط‌ها هزینه‌بر می‌باشد. به همین دلیل در طی چند سال اخیر استفاده از انواع چمن مصنوعی رونق بیشتری گرفته است. چمن‌های مصنوعی را می‌توان به راحتی در محیط‌های وسیع و بزرگ بکار برد. علاوه بر آن در مکان‌های عمومی و حتی خصوصی هم می‌توان به راحتی استفاده نمود. اما اگر از چمن مصنوعی استفاده شد، باید روش‌های مراقبتی و حتی نظافت آن را هم در نظر گرفت. در صورتیکه روش‌های مراقبتی اصولی انجام نشود، مطمئنا عمر چمن مصنوعی کوتاه شده و کارآیی نخواهد داشت. یکی از وسایل مراقبتی برای انواع چمن مصنوعی، دستگاه برس چمن مصنوعی است. این دستگاه را با نام‌های دستگاه فرچه‌زن و دستگاه براشینگ چمن مصنوعی هم می‌شناسند. دستگاه‌های نامبرده شده انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد مختلفی خواهندداشت.

 

لزوم استفاده از ماشین‌های چمن مصنوعی

 

الیاف تشکیل دهنده چمن مصنوعی، الیاف غیرطبیعی هستند. الیاف‌های غیرطبیعی هم برای افزایش عمر، احتیاج به مراقبت دارند. از این رو هنگام خرید چمن مصنوعی، بهتر است به این نکته توجه نمائید. استفاده طولانی مدت از چمن مصنوعی موجب به هم خوردن ایستایی چمن می‌شود. برای مکان‌هایی مانند استادیوم‌های ورزشی وجود چمن با ایستایی لازم امری ضروری است. چون در صورتیکه خواب چمن‌ها تنظیم نشود، برای بازی بازیکنان مشکل بوجود می‌آید. حین نصب چمن مصنوعی در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های بزرگ از موادی مانند سیلیس و گرانول برای حفظ شادابی چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. یکنواختی پخش این مواد موجب ایجاد نظم و یکنواختی در چمن مصنوعی خواهدشد. در این زمان استفاده از ماشین چمن مصنوعی الزامی است. برس‌های ماشین‌های احیاء چمن مصنوعی با استفاده از حرکت گردشی خود، ایستایی چمن مصنوعی را تنظیم می‌کنند. لازم به ذکر است که اشاره کنیم، استفاده از چنین دستگاهی موجب افزایش طول عمر چمن مصنوعی می‌گردد. از این ماشین و برس هم حتی می‌توان برای چمن‌های تزئینی هم استفاده نمود.

برس ماشین های چمن زن

مزیت‌های استفاده از ماشین‌های چمن مصنوعی

 

استفاده از ماشین‌های چمن مصنوعی از مزیت‌های بالایی برخوردار است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حفظ ظاهر چمن مصنوعی و یکدست شدن آن: استفاده از ماشین چمن مصنوعی برای حفظ و تنظیم ارتفاع چمن می‌باشد. در صورتیکه ارتفاع تاج چمن‌ها تنظیم شود، زیبایی و یکدستی برای چمن ظاهر می‌گردد.
  • افزایش طول عمر چمن مصنوعی: دستگاه‌های چمن مصنوعی انواع گرد و غبار، زباله و سایر ذرات را جذب خود کرده و چمن مصنوعی را تمیز می‌کنند. در صورتیکه گرد و غبار و ذرات آلوده بر سطح چمن بماند، موجب پوسیده شدن و خرابی چمن مصنوعی خواهدشد.
  • ایمن شدن چمن مصنوعی: موادی که چمن‌های مصنوعی با آن پر می‌شوند، سیلیس و گرانول هستند. این مواد از لغزنده بودن سطح چمن جلوگیری کرده و حتی موجب افزایش طول عمر چمن مصنوعی می‌شوند. با استفاده از ماشین چمن مصنوعی، الیاف‌ها در یکدیگر گره نخورده، کاملا منظم بوده و سطحی یکنواخت را بوجود می‌آورند.

برس ماشین های چمن زن

بهترین برس‌های ماشین چمن مصنوعی

 

یکی از اجزای اصلی در ماشین‌های چمن مصنوعی، برس‌های صنعتی یا فرچه‌های بکار رفته در این ماشین‌ها هستند. روش‌های مختلفی برای فرچه زنی چمن‌های مصنوعی وجود دارد. اما در هر یک از روش‌ها برس  مخصوصی بکار می‌رود. بهترین برس‌های ماشین چمن زنی به گروه‌های برقی، سیمی و دستی تقسیم می‌شوند.

  • در فرچه زنی چمن مصنوعی نوع دستی، می‌توان ابزاری شبیه به یک تی را در نظر گرفت. الیاف بکار رفته در تی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. برس دستی موجب خارج شدن زباله و زدودن آلودگی از سطح چمن مصنوعی شود. این نوع برس برای محیط‌های کوچک بهترین گزینه است.
  • ماشین‌های چمن مصنوعی برقی را می‌توان بهترین نوع ماشین چمن زنی شناخت. این نوع ماشین برای محیط‌های بزرگ بسیار مناسب است. در این وسیله از برس‌های استوانه با فلامنت‌های مناسب استفاده می‌گردد.
  • فرچه‌های سیمی عموما از جنس فلز یا سیم هستند. این نوع فرچه برای نگهداری از چمن و از بین بردن آلودگی‌ها اصلا مناسب نیست. سطح خشن برس موجب از بین رفتن الیاف موجود در برس می‌گردد. می‌توان از این برس در فواصل کم استفاده کرد تا الیاف‌های چمن مصنوعی هیچ آسیبی نبینند.

 

ویژگی‌های برس ماشین‌های چمن مصنوعی

 

عمده‌ترین نوع برس ماشین‌های احیاء چمن مصنوعی، برس سیلندری یا استوانه‌ای و برس روتاری می‌باشد. این نوع برس برای تمیز کردن، زدودن آلودگی‌ها و گرد و غبار بهترین گزینه پیشنهادی است. ویژگی‌های برس ماشین‌های چمن مصنوعی عبارتست از:

  • در ماشین‌های چمن مصنوعی عمدتا از برس‌ استوانه‌ای با طول 90 سانتی‌متر استفاده می‌شود.
  • قطر شفت فلزی که باید برای هر برس سیلندری در نظر گرفت 3 الی 5 سانتی متر باشد.
  • قطر تفلون مورداستفاده 10 سانتی متر است.
  • برای کارآیی بهتر هر برس، از ارتفاع 7.5 سانتی‌متری و ضخامت 700 الی 800 میکرونی برای هر فیلامنت در نظر می‌گیرند.
  • فیلامنت‌های برس احیاء برس‌های ماشین چمن مصنوعی از نوع پلی اتیلن هستند.
  • رنگ‌های سفید و سیاه برای تولید این نوع برس‌ها در نظر گرفته می‌شود.
  • نوع آرایش فیلامنت‌ها بر روی برس سیلندری به صورت جناغی، شطرنجی و موازی می‌باشد.
  • برس صنعتی از نوع سیلندری بهترین گزینه برای پاشش و توزیع شن سیلیس و گرانول در سطح چمن مصنوعی است.
  • به صورت متوسط می‌توان حداقل یک سال از این دستگاه استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *