استریپ براش


یکی از دسته‌های معروف برس صنعتی، استریپ براش است. استریپ براش در صنعت با نام برس نواری هم شناخته می‌شود. دو بخش اصلی این برس، پاشنه و الیاف آن می‌باشد. طول برس نواری، شکل و سایر ظواهر انواع استریپ براش‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل مراکز تولید انواع برس صنعتی در تلاش هستند تا بهترین استریپ براش‌ها را در طول‌های مختلف و متناسب با درخواست کاربران تولید کنند. به همین دلیل متخصصان و طراحان استریپ براش این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بعد از مدتی استفاده خراب نشوند یا حتی موهای برس کج یا کنده نشوند.

مسلما کیفیت بالای استریپ براش و متناسب بودن با نیاز مشتریان موجب افزایش میزان فروش این محصول می‌شود. در زندگی امروزه اکثر افراد از برس‌های نواری استفاده می‌کنند. به همین دلیل میزان استفاده و درخواست برس نواری در بازار خرید و فروش افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به دلیل افزایش میزان خرید مشتریان، هر روز شاهد افزایش کیفیت، متغیربودن قیمت و افزایش تنوع در تولید و طراحی انواع استریپ خواهیم بود.

مختصری از استریپ براش

استریپ براش
استریپ براش

برس‌های نواری اغلب به‌عنوان برس‌های فلزی یا سیمی هم شناخته می‌شوند. چون استریپ برس‌ها از ورق‌هایی فلزی تشکیل شده‌اند. ورق‌های فلزی در این برس‌ها بسیار نرم و نازک هستند. موهای فلزی به صورت U بسته می‌شوند و بین آن‌ها الیاف مخصوصی قرار داده می‌شود. شکل ظاهری این برس به صورت مستطیل، باریک و کشیده می‌باشد. طول برس‌های استریپ بنابر نیاز متفاوت است و حتی تا 3 متر هم ممکن است برسد. تحویل استریپ براش به مشتری به همراه هولدر نیز ممکن گردیده است.

عموما از ورق‌های گالوانیزه جهت بیس کار استفاده می‌شود. هم چنین برای تولید نگهدارنده از سیم‌های  STAND STIL کمک می‌گیرند. برس‌های استریپ براش شامل کنفی، تامپیکو و پلیمری است.برس‌های تامپیکو با استفاده از سنباده تولید شده و به صورت طولی وارد بازار می‌شود.

یک نوع از برس‌های استریپ هستند که با موی حیوانی تولید می‌شوند. در تولید این برس‌ها موی یال و دم اسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

عملکرد استریپ براش

 

برس‌های نواری عموما به صورت یک عایق عمل می‌کنند. این برس به عنوان عایق گرما، عایق گرد و غبار، محافظ در برابر نفوذ نور و گرما شناخته می‌شود. اغلب برس‌های نواری قابلیت پاکسازی زباله‌های بسیار کوچک را هم دارند. استریپ براش‌ها به دلیل عملکردی که دارند می‌توانند حتی برای آب بندی درب و پنجره‌ها استفاده نمود. بعد از استفاده به‌عنوان آب‌بند، هیچ گونه گرد و غبار و ذرات آلوده وارد محیط نمی‌شود.

الیاف‌های نرم و انعطاف پذیر موجود در برس نواری موجب شده تا این برس بتواند دنباله‌روی هرگونه ناهمواری شود. الیاف‌های نرم سطح استریپ براش به حرکت آزادانه این برس بر سطح زمین یا حتی دیوار هم کمک می‌نماید. برای استفاده از برس استریپ در محل دلخواه می‌توانید آن را با طول و به صورت سفارشی تهیه کنید. هر یک از برس‌های نواری درجه بندی خاص خود را دارند که باید از آن در محل مناسب استفاده نمود.

 

ویژگی‌های برس نواری

 

برس نواری همانند سایر برس‌های صنعتی دیگر ویژگی‌های خاصی دارد. همین ویژگی‌ها موجب شناخته شدن و فراگیر شدن این برس صنعتی شود. برخی از ویژگی‌های این برس عبارتند از:

  • استریپ براش عملکردی همه کاره در زمینه تمیز کردن شیارها، آب بندی، پاک کردن و غیره می دهد.
  • به راحتی می‌توان با استفاده از نگهدارنده‌های مختلف، نصبی راحت را برای آن در نظر گرفت.
  • برای پر کردن شکاف ها و درزها از کیفیت خوبی بهره‌مند است و بهترین گزینه می‌باشد.
  • برس های نواری در زمینه‌های مختلف می‌توانند بهترین کاربردها را داشته باشند.
  • موهای برسی متراکم و مقاوم موجب شده تا استریپ براش بتواند برای تمامی سطوح زبر و خشن هم مناسب باشد.
  • شما می توانید به صورت سفارشی برس مخصوص خود را سفارش دهید.
  • اندازه، طول و نوع مو را می توان بر اساس نیاز سفارشی کرد.

کاربرد انواع استریپ براش

 

همانطور که اشاره شد، انواع استریپ براش در طول‌های مختلف و دلخواه تولید می‌شوند. این برس‌ها با نام برس‌های طولی شناخته می‌شوند. این برس‌ها در موارد زیر کاربرد دارند:

صنایع غذایی

صنعت تولید درب و پنجره دوجداره

سردخانه

کاشی و سرامیک

پالایشگاه‌ها و پتروشیمی

صنایع فولاد

صنعت رنگ و چاپ

پله‌های برقی.

 

سیم‌های استریپ برش معمولا دو نوع هستند. برس‌های سیمی فولادی معمولی و برس‌های سیمی فولاد زنگ نزن از این قبیل هستند. این برس‌ها در تابلوهای برق، اتاق‌های کنترل کارخانجات، درزگیر انواع ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری با درب برقی استفاده می‌شوند. اما بیشترین استفاده از برس سیمی در معادن می‌باشد. علاوه بر معادن؛ نیروگاه‌های حرارتی، انواع ماشین آلات فرآوری حبوبات، صنعت نئوپان، ام دی اف و فولاد از برس سیمی به صورت گسترده استفاده می‌نمایند.

 

تهیه بهترین استریپ براش

 

تمامی افراد برای خرید و یا تهیه استریپ براش دلخواه خود، می‌توانند به فروشگاه معتبری مراجعه کنند. پارس برس یکی از مراکز معتبر و موفق در زمینه تولید و ارائه انواع برس‌های صنعتی از جمله برس‌های سیلندری، برس نواری( استریپ براش)، برس تسمه‌ای، برس غلطکی و سایر برس‌ها و فرچه‌ها است. خریداران انواع برس نواری می‌توانند با مراجعه به مرکز فروش پارس برس، نوع  برس دلخواه خود را با کیفیت بالا تهیه کنند. این مرکز با ارائه بهترین محصولات توانسته قدمی بلند در جهت تولید، توسعه و صادرات انواع برس صنعتی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *