برس ماشین‌های برف روب

یکی از نعمت‌های الهی در فصل زمستان بارش برف و باران است. افزایش میزان بارش برف، موجب گرفتگی جاده‌ها و عدم تردد در جاده‌های درون و برون شهری می‌گردد. برای رفع این مشکل از انواع ماشین‌های برف روب استفاده می‌شود. در ماشین‌های برف روب از برس‌های صنعتی و تیغه‌های اوریب مخصوص استفاده می‌شود.

برس‌ ماشین‌های برف روب در اندازه و شکل‌های مختلفی عرضه می‌گردد. این نوع برس‌ها با توجه به مدل و اندازه‌ای که دارند می‌توانند حجم مشخصی از برف را جابجا کنند. با تعبیه این برس‌ها در ماشین‌های برف روب، به راحتی می‌توان برف‌ها را به حاشیه جاده‌ها راند و کنار گذاشت. در صنعت ماشین‌های برف روب، تنوع این نوع ماشین‌ها افزایش پیدا کرده است. از همین رو تولیدکنندگان برس‌های صنعتی، در تلاش هستند تا کاربردی‌ترین برس را برای این نوع ماشین‌ها تولید نمایند.

برس ماشین‌های برف روب

انواع ماشین‌های برف روب

بارندگی برف در سراسر جهان و مکان‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. میزان بارندگی در کشورهای مختلف یکسان نمی‌باشد. به همین دلیل برخی از کشورها نسبت به تولید ماشین برف روب به صورت اختصاصی اقدام کردند. اما در این میان برخی از ماشین‌های برف روب هم هستند که برای مکان‌هایی خاص عرضه می‌شوند. بعنوان مثال برف روب‌های فرودگاه برای زدودن برف‌های باندهای فرودگاهی در نظر گرفته می‌شود. قدرت مکانیکی این ماشین‌ها بسیار بالا است. از همین رو برس برف روب عظیمی به این ماشین اختصاص می‌دهند. قدرت بالای برس ماشین برف روب موجب می‌شود تا علاوه بر برف، هرگونه زباله، شن، ماسه و سایر نخاله‌ها از باند فرودگاهدور نماید.

برخی از ماشین‌های برف روب جاده‌ای مثل یک سشوار عمل می‌کنند. میزان قدرت و کنترل بالای این ماشین‌های هیدرولیکی باعث شده تا برس مربوطه بتواند به راحتی و با سرعت بالا، محیط اطراف را همانند جاروبرقی تمیز نماید. برای جاده‌های باریک هم نوعی از ماشین‌های برف روب کوچک تولید شده است. این ماشین‌ها بعد از پاکسازی جاده، بر روی برف‌ها نمک می‌پاشند تا با سرعت بالاتری آب شده و یخبندان نشود.

برس ماشین آلات پاکسازی و نظافت جاده‌ای

با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای حفظ تمیزی و نظافت جاده‌ها از ماشین آلات مکانیکی استفاده می‌شود. ماشین آلات نظافت و پاکسازی جاده‌ای، با استفاده از برس‌های صنعتی است که می‌توانند محیط جاده‌ها را تمیز نگه دارند. برس‌های بکار رفته در این ماشین آلات از نوع سوییپر براش هستند. این نوع برس صنعتی تنها بر روی ماشین‌های جارو مکانیزه صنعتی استفاده و نصب می‌گردد. قرارگیری حجمی این برس‌ها و فرچه‌ها در کنار یکدیگر موجب می‌شود تا عملکرد ماشین آلات نظافتی چند برابر شود. ماشین آلات مکانیکی نظافتی، انواع گرد و غبار، برگ‌ها و زباله‌های شهری را با استفاده از همین برس‌ها و فرچه‌های صنعتی پاکسازی می‌نماید.

استفاده از برس‌های سیلندری در مرکز و سایر برس‌های دیسکی  در کناره‌های دستگاه، موجب می‌شود تا دستگاه کار خود را به خوبی انجام دهد. هنگام استفاده از برس صنعتی در این ماشین آلات، باید دقت کرد که محصولات کیفیت بالایی داشته باشند. در غیر اینصورت برس‌ها خیلی زود فرسوده شده و از کار می‌افتند. ماشین‌های برف روب هم یکی از ماشین‌های نظافتی جاده‌ای به شمار می‌آید.

بهترین برس ماشین‌های برف روب

انتخاب برس ماشین‌های برف روب بسیار ساده است. برسی که برای ماشین‌های برف روبی در نظر گرفته می‌شود، باید بتواند به راحتی برف‌ها و سایر زباله‌ها را از جاده‌ها پاک نماید. نوع خاصی از برس صنعتی برای ماشین برف روب در نظر گرفته شده است با نام “برس ویفر”.

برس ویفر در نوع پیچیده و تخت تولید می‌گردد. تمامی جاروهای نظافتی برای بهبود عملکرد خود از برس‌های ویفر استفاده می‌نمایند. الیاف‌های برس‌ ویفر با استفاده از یک کانال فلزی در کنار هم قرار می‌گیرند تا حداکثر میزان چگالی را به خود اختصاص دهند. خط تولید برس ویفر عموما دو دسته برس ویفر را تولید می‌نماید. برس ویفر تخت و برس ویفر پیچیده دو نوع معروف از برس‌های ویفر صنعتی هستند. برس ویفر تخت عموما برای سطوحی که بدون موانع هستند در جاروها تعبیه می‌شوند. هدف از استفاده از این نوع برس، حفظ نظافت عمومی می‌باشد. در مقابل برس ویفر پیچیده را می‌توان برای سطوح ناهموار و برف روبی استفاده نمود. الیاف‌های این نوع برس بر روی یک کانال فلزی به صورت پیچیده در کنار هم قرار می‌گیرند و سطحی خمیده را ایجاد می‌کنند.

ویژگی برس صنعتی در برف روب

همانطور که در مطالب قبل اشاره شد، استفاده از برس صنعتی مناسب در ماشین آلات برف روب بسیار مهم است. اما انتخاب بهترین برس صنعتی مسئله بسیار حائز اهمیتی می‌باشد. به کیفیت برس ماشین‌های برف روب باید بسیار دقت کرد. قیمت ارزان برس، نشان دهنده به صرفه بودن آن نیست. بلکه بهترین برس برف روب، قیمتی متناسب با کیفیت خواهدداشت. تعداد الیاف بکار رفته در برس، یکی از معیارهای مهم دیگر برای تعیین کیفیت خواهدبود. بعد از هر عملیات برف روبی باید با دقت الیاف‌های برس صنعتی را چک کرد. در صورتیکه از برس‌ها به خوبی نگهداری شود، طول عمر بیشتری را سپری می‌کنند. زاویه قرار گیری و نحوه فشار برف بر روی این برس صنعتی هم مهم است. زیرا در صورتیکه فشارهای بالاتر از حد تحمل بر برس وارد شود، مشکلات جدی بوجود آمده و دستگاه اسیب می‌بیند. در صورتیکه زاویه قرارگیری برس درست نباشد، برف روبی با مشکل روبرو شده و عملیات برف روبی به خوبی به اتمام نمی‌رسد.

برس ماشین‌های برف روب

مزایای صنعت برف روبی

صنعت برف روبی طی چند سال اخیر بیشترین کمک را برای نظافت شهرها کرده است. در این صنعت از تجهیزات و ماشین‌های برف روبی مرتبط استفاده می‌شود تا در هنگام بارش برف، مسیری برای رفت و آمد و تردد باشد. در صورت نبود ماشین‌های برف روب، مسیرهای رفت و آمد مملو از برف شده و افراد باید با تجهیزاتی ساده اقدام به برف روبی کنند. با استفاده از ماشین‌های برف روب در طی چند دقیقه می‌توان مسیرهای هموار را آماده نمود. یکی از اجزای اصلی در همین ماشین‌های برف روب، برس صنعتی بکار گرفته شده در قسمت جلویی ماشین است. پاسارگاد برس، یکی از مراکز معروف در تهیه و تولید انواع برس صنعتی و حتی برس برف روب می‌باشد. این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های به روز توانسته باکیفیت ترین برس و فرچه‌های صنعتی را عرضه نماید. برس‌های برف روب این مرکز مزایای بسیاری دارد. وزن سبک، نصب سریع و اسان، استفاده از برق خودرو، مناسب برای تمام مسیرهای ناهموار و عمر طولانی از ویژگی‌های این برس معروف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *