برس صنعتی طلاسازی

طلاسازی یکی از شغل‌های قدیمی و با قدمتی طولانی مدت است. در زمان‌های قدیم، طلاسازان انواع جواهرات، ابزار آلات و ظروف را برای مردم درست می‌کردند. اما در حال حاظر، طلاسازان تنها بر روی ساخت  تولید انواع طلا و جواهرات تمرکز دارند. تولید و ساخت انواع طلا و جواهر احتیاج به خلاقیت، نیروی کار و ابزار مناسب دارد. زیرا بسیاری از افراد، هنگام خرید جواهرات به زیبایی و ظرافت طلا اهمیت بالایی می‌دهند. به دلیل پرطرفدار بودن طلا و جواهر، این شغل را می‌توان شغلی پرسود دانست. یکی از دلایل استقبال زیاد از حرفه طلاسازی، پرسود بودن آن است. یکی از تخصصی‌ترین ابزار در حرفه طلاسازی، برس صنعتی طلاسازی می‌باشد. تهیه باکیفیت‌ترین برس صنعتی برای حرفه طلاسازی اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو افراد مشغول به کار در حرفه طلاسازی سعی در تهیه بهترین برس طلاسازی دارند. خرید انواع برس صنعتی برای طلاسازی از فروشگاه برس پاسارگاد بهترین گزینه است. فعالیت این مرکز و برس‌های تولید شده توسط آن، در طی چند سال اخیر ثابت نموده که برس پاسارگاد می‌تواند بهترین برس‌های صنعتی را تولید نماید.

برس صنعتی طلاسازی

شغل طلاسازی

 

همانطور که از کلمه طلاسازی مشخص است، طلاساز با “طلا” سروکار دارد و فعالیت می‌کند. فلزی که طلاساز با آن مشغول است تنها طلا نیست. بلکه طلاساز از انواع نقره، برنز و پلاتین جهت ساخت و تولید بهترین جواهرات استفاده می‌کند. طلاسازان از سنگ‌های قدیمی و ارزشمند بسیار زیادی در ساخت جواهرات استفاده می‌نمایند. برای استفاده و کاربرد درست انواع سنگ قیمتی، باید شناخت درستی از آن‌ها داشت. هرگونه استفاده نادرست از سنگ‌های قیمتی، موجب از دست رفتن سنگ و درنهایت نابودی آن می‌شود. تمامی طلاسازان برای شکل دادن و جلا دادن به انواع فلزها از عملیات‌های مشابهی استفاده می‌کنند. بعنوان مثال تمامی فعالیت‌های برش دادن، جوشکاری، چکش کاری، ریخته گری انواع فلزات و خم کردن فلز برای طلا، نقره و… انجام می‌شود. دارا بودن مهارت تعمیر و بازسازی برای طلاسازان امری ضروری است. زیرا برای قرار دادن و ثابت نمودن سنگ‌های گران بها بر روی فلزات مختلف احتیاج به مهارت تعمیراتی و بازسازی می‌باشد.

 

مزایای شغل طلاسازی

 

شغل طلاسازی همانند بسیاری از مشاغل دیگر، مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای شغل طلاسازی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمامی طلا و جواهراتی که طلاسازان تولید می‌کنند با کمک دست است. از همین رو این شغل نوعی هنر دست به شمار می‌آید.
  • شغل طلاسازی یک زمینه و فرصت عالی برای کسب در آمد است.
  • این شغل بهترین زمینه را برای نشان دادن ذوق و استعداد طلاساز فراهم می‌کند. در نهایت طلاساز استعداد خود را در قالب یک اثر هنری به نمایش می‌گذارد.
  • انواع طلا و جواهر در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. با داشتن استعداد بالا، به راحتی می‌توان منحصر به فردترین جواهرات را تولید نمود و پیشرفت کرد.
  • فعال نگه داشتن ذهن یکی از مزایای شغل طلاسازی است.
  • میزان استرسی که در این زمینه شغلی وجود دارد بسیار کمتر از سایر مشاغل است.
  • فعالیت افراد محدود در طلاسازی، موجب افزایش امنیت در این زمینه می‌گردد.
  • بعد از مدت زمان کوتاهی می‌توانید نتیجه کار خود را تماشا کنید.

برس صنعتی طلاسازی

معایب شغل طلاسازی

 

تمامی مشاغل علاوه بر مزایایی که دارند از معایبی هم برخوردار هستند. شغل طلاسازی هم از این مورد جدا نیست. از جمله معایب طلاسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای انجام دقیق طلاسازی احتیاج به دید قوی است. از همین رو بعد از مدتی کار، آسیب شدیدی به چشم وارد می‌شود.
  • برای انجام فعالیت‌های مختلف طلاسازی، احتیاج به نشستن طولانی مدت بر روی صندلی است. از همین رو بعد از مدتی آسیبی جدی به ستون فقرات وارد می‌گردد.
  • در حین فعالیت‌های تولید انواع جواهرات، ذرات ریزی از فلزات جدا می‌شود. استشمام این ذرات ریز موجب آسیب به ریه می‌گردد. از این رو استفاده از ماسک الزامی‌است.

با توجه به نکاتی که گفته شد، بهتر است بگوئیم این شغل برای افراد خلاق و جزئی نگر، بهترین شغل است. در طلاسازی ابتدا باید طرحی خوب برای تولید جواهرات داشت و سپس به کارهای فنی پرداخت. با داشتن بهترین طرح و مهارت کافی، می‌توان در این زمینه شغلی موفق بود.

 

سایر مهارت‌های یک طلاساز

 

افرادی که به طلاسازی مشغول هستند باید از سایر مهارت‌های این حرفه هم برخوردار باشند تا بتوانند کسب و کار پررونق و موفقی داشته باشند. از عمده اموری که یک فرد طلاساز باید انجام دهد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سفارش بهترین اجناس و اقلام مورد نیاز برای طلاسازی
  • بررسی فلزات مورد استفاده
  • گسترش ارتباطات با مشتریان و انجام کارهای سفارشی
  • ایجاد زمان‌بندی مناسب بین تولید جواهرات زمان‌بر و تعمیر سایر جواهرات
  • کسب مهارت‌های کافی یا مطالعه دفترچه راهنما برای ساخت جواهرات با ظاهر جدید از فلزات جدید
  • داشتن مهارت کافی برای استفاده از مهارت‌ها لازم در زمینه فرم دهی، صیقل، برش، خم کاری و… .

علاوه بر داشتن مهارت برای ایجاد طلاهای جدید و به‌روز باید مهارت کافی از ابزارهای مورد نیاز این حرفه را هم داشت. از جمله ابزار موردنیاز طلاسازی می‌توان به آسیاب نورد (غلتک پرس کاری)، انبردست، چکش، سوهان، هیتر مخصوص ذوب کردن فلزات و ابزاهای پولیش اشاره کرد.

 

برس صنعتی طلاسازی

 

برس‌های صنعتی یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنعت امروزی به شمار می‌آیند. در زمان گذشته انواع فرچه به صورت دستی بافته و استفاده می‌شد. این نوع فرچه‌ها بعد از مدتی خراب شده و از بین می‌رفتند. اما با پیشرفت علم، متخصصین توانستند به تولید بهترین برس‌های صنعتی دسترسی پیدا کنند. امروزه صنایع مختلفی همانند کشتی سازی، فولاد، نساجی، دامداری، داروسازی، صنایع غذایی، قالیشویی و حتی طلاسازی از انواع برس صنعتی استفاده می‌نمایند. استفاده از برس طلاسازی در حرفه تولید انواع طلا و سایر فلزات، از اهمیت بالایی برخوردار است. از انواع برس و فرچه مناسب برای پولیش دادن و تمیز کردن قطعات استفاده می‌شود. استفاده از برس طلاساز چه در کارگاه‌های کوچک و چه در مراکز بزرگ تولید طلا، یکی از ابزار ضروری به شمار می‌آید. تمامی برس‌های صنعتی تولید شده برای این حرفه باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در برابر آسیب دیدگی‌های مختلف، مقاومت کنند.

برس صنعتی طلاسازی

ویژگی انواع برس صنعتی طلاسازی

 

برس‌های طلاسازی متناسب با ساختار طلا و انواع فلزات مانند نقره، برنز و انواع پلاتین ساخته می‌شوند. درجه سختی برس‌ها نباید بالا باشد. در صورت داشتن هرگونه زبری و خشن بودن ساختار طلا خدشه دار می‌شود. در تولید برس‌های طلاساز از سیم‌های برنجی با آلیاژ 260 استفاده می‌شود. رشته‌های برس صنعتی از 70 درصد مس و 30 درصد روی تولید می‌گردند. پاشنه برس‌های صنعتی طلاسازی از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. مواد مختلفی مانند چوب، تفلون، تفلونر، پلی‌آمید، تسمه‌های لاستیکی و پی وی سی، انواع فلزات مانند استیل، آلومینیوم و… برای تولید پاشنه برس طلاساز بکار گرفته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *