یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار بر صنعت هر کشور، صنعت دام و طیور است. این صنعت نقش بسیار بالایی بر اقتصاد و تامین نیازهای اولیه هر جامعه دارد. سالانه با افزایش جمعیت، نیازهای مربوط به صنعت دام و طیور هم افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در این صنعت از تکنولوژی‌های به روز برای نگهداری و تولید انواع دام و طیور به بهترین نحو استفاده می‌کنند. در سراسر جهان، هر ملت برای تامین نیازهای خود، اقدام به پرورش و تولید بهترین نوع دام و طیور خود می‌کند. اما با این حال کیفیت دام وطیور هر یک، از تفاوت بالایی برخوردار است. شرایط نگهداری، استفاده از تکنیک‌های مناسب برای بهره برداری از دام و طیور، نوع خوراک، نحوه غربالگری و… از موارد تاثیرگذار بر کیفیت دام و طیور هستند. به منظور بهره‌وری از این صنعت به بهترین شکل، سالیانه بودجه خاصی به این صنعت اختصاصا داده می‌شود.

برای انجام فرآیندهای مختلف در صنعت دام و طیور، استفاده از برس‌های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برس مخصوص صنایع دام و طیور، در زمینه‌های کاربردی و خاص بهترین عمل را می‌رساند.

برس مخصوص صنایع دام و طیور

 

تاثیر دامپروری در زندگی

 

در زندگی امروزی، اکثر افراد خوراک روزانه خود را از صنعت دام‌ یا طیف سبزیجات تامین می‌کنند. از همین رو دامپروری و توجه به این صنعت بسیار ارزشمنداست. با توجه به افزایش اطلاعات انسان‌ها از نوع دام، کاربرد دام‌ها و…، وابستگی بیشتری بوجود آمد. وابستگی بین انسان‌ها با صنعت دام و طیور موجب افزایش تولید انواع دام و طیور گردید.  به همین دلیل دامپروری یکی از مهم‌ترین رشته‌ها است. و از طرفی تولیدات حاصل از صنعت دام از ارزش‌هایی بالا برخوردار هستند. بخش عظیمی از پوشاک و تغذیه مردم جهان به صنعت دامپروری و تولیدات آن وابسته است. صنعت دامپروری از اهلی کردن اولیه حیوانات آغاز شد. انسان‌های اولیه با روند اهلی کردن دام و طیور توانستند به خوراک و پوشاک دست پیدا کنند. سپس کم کم به زندگی گروهی، قبیله‌ای و درنهایت به زندگی شهری دست پیدا کنند. با توجه به ضروریت دامپروری در زندگی روزانه، متخصصان مربوطه تلاش خود را می‌کنند تا دام‌های تولیدی مربوطه به بهترین شکل پرورش دهند. از طرفی به فکر توسعه این صنعت هم می‌باشند.

 

پرورش طیور

 

امروزه پرورش طیور مختلف به منظور استفاده از گوشت و تخم آن‌ها است. پرندگانی مانند مرغ، بوقلمون، اردک و غاز در مراکز مختلف پرورش پیدا می‌کنند. در میان تمامی طیور نامبرده شده، تولید مرغ بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. با توجه به آمار، مراکز تولید و پرورش مرغ، سالیانه بیش از 60 میلیارد مرغ را به منظور استفاده از تخم و گوشت آن‌ها پرورش می‌دهند. مرغ‌هایی که در مراکز پرورش هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند. مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی دو دسته معروف هستند. از مرغ تخم گذار برای تولید تخم مرغ و از مرغ گوشتی برای استفاده از گوشت مرغ استفاده می‌شود.

محلی که برای پرورش انواع طیور در نظر گرفته می‌شود باید شرایط مطلوبی را داشته باشد. محل و نوع تغذیه طیور بر میزان بازدهی آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. با رعایت شرایط جغرافیایی ساختمان،استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی، رعایت نکات بهداشتی، استفاده از تغذیه مناسب و سایر شرایط، می‌توان بهترین محیط را برای پرورش طیور ایجاد نمود.

 

برس‌های مخصوص صنعتی

 

برس‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارها در صنایع مختلف هستند. برس صنعتی متشکل از یک سری رشته و دسته جهت نگهداری و تکیه‌گاه رشته‌ها است. رشته‌های بکار رفته شده در برس معمولا از جنس نایلون، فولاد، سیمی و موی حیوانات می‌باشند. جنس و نوع هر یک از برس‌های صنعتی، کاربرد وسیله را مشخص می‌کند.  برس‌های صنعتی تولید شده در طی چند دهه اخیر عبارتند از:

  • برس سیلندری
  • برس روتاری
  • برس تخت
  • برس تسمه‌ای
  • برس نواری
  • برس دیسکی.

از برس سیلندری بیشترین استفاده را در صنعت دام و حتی طیور می‌کنند. این برس به راحتی برای تمیز کردن سطوح، از بین بردن گرد و غبار و… استفاده می‌شود.

برس مخصوص صنایع دام و طیور

کاربرد برس‌های صنعتی

 

صنایعی همچمون صنایع غذایی، صنایع چوب، صنایع نظامی، صنایع فولاد، صنایع طلاسازی، صنایع دام  طیور، صنایع خودرو سازی، صنایع قالیشویی، صنایع پتروشیمی و… با توجه به نوع کاربرد، برس موردنظر خود را انتخاب و از آن استفاده می‌کنند.

بکار بردن هریک از برس‌های نامبرده شده موجب تسریع امور، صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت کارمی‌شود. برای تهیه و خرید برس و فرچه صنعتی موردنظر باید فروشگاهی مطمئن را انتخاب نمود. برس پاسارگاد از شرکت‌های مهم و درجه یک در تولید انواع برس‌های صنعتی است. این شرکت توانسته با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز نسبت به تولید و توزیع بهترین برس صنعتی اقدام نماید. مرکز فروش برس پاسارگاد، علاوه بر توزیع محصولات در داخل کشور، اقدام به صادرات و پخش جهانی برس‌ها و فرچه‌های صنعتی کرده است.

یکی از محبوب‌ترین محصولاتی که شرکت برس پاسارگاد تولید نموده، برس مخصوص صنایع دام یا همان برس قشو گاو است. این محصول برای اولین بار در جهان توسط این مرکز ابداع و وارد بازار شد.

 

کاربرد برس قشو گاو

 

برس قشو گاو با عنوان برس مخصوص صنایع دام و طیور هم شناخته می‌شود. از برس قشو در دستگاه‌های قشو گاو استفاده می‌گردد. دستگاه قشو گاو موجب تمیز کردن و خاراندن بدن گاو می‌شود. از این دستگاه بیشترین استفاده را مراکز دامپروری و دامداری‌های وسیع و گسترده می‌کنند. این دستگاه حاوی برس صنعتی است که به صورت مکانیکی و دوار، حول خود و با سرعتی مشخص چرخیده و با بدن گاو برخورد می‌نماید. حرکت آهسته و موثر این برس، موجب:

  • رفع خارش
  • تمیز شدن پوست گاو
  • افزایش گردش خون گاو
  • دور نمودن انگل و سایر آلودگی‌ها
  • کاهش استرس دام
  • افزایش گردش خون
  • مطیع شدن دام

می‌شود. برس‌های بکار فته ر این دستگاه شامل برس دورانی افقی، برس ثابت و برس چرخشی عمودی می‌باشد.

برس مخصوص صنایع دام و طیور

برس‌های دورانی افقی دستگاه قشو گاو

 

بر روی بازوی افقی دستگاه قشو، از برس‌های استوانه‌ای استفاده می‌شود. این برس‌ها با استفاده از نیروی موتور شروع به چرخش حول محور می‌کنند. هنگامی که گاو در زیر دستگاه حرکت کند، بازوان دستگاه قشو و برس‌ها، با بدن گاو برخورد می‌کنند و موجب رفع خارش و آلودگی‌ها می‌شوند.

 

برس‌های چرخشی عمودی در دستگاه قشو گاو

 

برس‌های سیلندری در دستگاه قشو به صورت عمودی می‌چرخند. چرخش برس زمانی آغاز می‌شود که گاو به سمت برس فشار وارد کند. هم چنین می‌توانند به سمت عقب یا جلو و از سمتی به سمت دیگر حرکت کنند. حرکت رفت و برگشتی برس‌ها، تمیزی دوباره را برای دام بوجود می‌آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *