نقش فرچه صنعتی در دستگاه هویج شویی

نقش فرچه صنعتی در دستگاه هویج شویی


فرچه هویچ‌شویی از عمده برس‌هایی است که توسط شرکت برس صنعتی پاسارگاد با بهترین کیفیت و با طول و قطرهای متفاوت به تولید می‌رسد. یکی از دلایل تولید انبوه فرچه‌های هویج‌شویی کاربرد فراوان آن‌ها در دستگاه‌های هویچ‌شویی است، چرا که رقابت بین فروشندگان میوه و تره‌بار و همچنین  نیاز روزافزون بازارهای عرضه میوه و مواد غذایی، استفاده از ماشین‌های شستشو در حال افزایش است.

دستگاه هویج‌شوری از دسته ماشین‌آلاتی است که در جهت آماده‌سازی و شستشوی هویج، بسته‌بندی و عرضه‌ی نهایی این محصول پرکاربرد است که وظیفه‌ی اصلی این دستگاه شستشوی هویج می‌باشد. استفاده از فرچه‌ی صنعتی هویج‌شوری با کیفیت مناسب و طول عمر بالا و همچنین با توجه به ابعاد و متریال‌های کاربردی برای ساخت آن از نکاتی است که باید مورد توجه قرار داد، چرا که هویج‌ با توجه به شرایط محیطی و زمین‌های کشاورزی بسیار در معرض آلودگی و خاک و گل قرار می‌گیرد، بنابراین دقت در عمل این نوع برس‌ها که در دستگاه هویج‌شویی تعبیه می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

از مزایای استفاده از فرچه‌های سیلندری هویج‌شویی می‌توان به کاهش مصرف آب، کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان در عمل شستشوی هویج و کاهش هزینه‌‌های احتمالی را نام برد.

این نوع برس صنعتی که توسط کارخانه برس‌سازی پاسارگاد تولید می‌شود از مرغوب‌ترین و بهترین نوع نخ نایلون ساخته می‌شود. این نوع برس در دو نوع برس استوانه‌ای سگمنتی ساده و فرچه سیلندری کوپل دنده‌ای تولید شده که با توجه به دستگاه هرکدام می‌تواند کاربرد فراوانی از این قبیل نیز داشته باشد، از طرفی بهتر است این نوع فرچه‌ها در بازه‌های زمانی مختلفی مورد بررسی قرار گیرد تا در مواقع لزوم تعویض یا شارژ شود.

این نوع برس می‌تواند به راحتی کثیفی‌های موجود بر پوست هویج را بزداید بدون آنکه به سطح پوست هویج آسیبی برساند.  الیاف نایلون برس‌های هویج‌شوری باعث می‌شود که علاوه بر دقت عمل زیاد در زدودن کثیفی‌ها، سطح پوست هویج را از زخم شدن نیز حفظ کند، همین امر ضمانتی برای استفاده‌ی مکرر از این نوع برس در سال‌های متوالی نیز خواهد بود.

 

دستگاه اتوماتیک تمیز کننده هویج از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود؟

دستگاه هویج‌شوری معمولا از یک دستگاه اسپری با فشار زیاد، فرچه هویج‌شویی، قاب و یک موتور تشکیل شده است.

 

دستگاه اسپری با فشار قوی

اسپری فشار قوی به طور معمول در قسمت بالای جایی که برس قرار می‌گیرد آویزان است و برای هدایت آب به لوله‌ی آب متصل می‌شود. اساس کار اسپری این است که در حین تمیز شدن هویج توسط فرچه، آب از این قسمت نیز پاشیده می‌شود تا عمل پاکسازی با کیفیت بیشتری صورت پذیرد.

 

فرچه‌ی صنعتی هویج‌شویی

فرچه‌ی هویج‌شور مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت دستگاه است  که تمام ناخالصی‌های موجود بر سطح هویج را از طریق اصطکاک از بین می‌برد، به این دلیل که برس به دلیل الیاف انعطاف‌پذیر و مستحکم می‌تواند به تمام قسمت‌های ناهموار هویج دسترسی داشته باشد.

قاب

دستگاه‌ هویج‌شوری به علت اینکه مدت زمان زیادی در معرض آب قرار دارد بیشتر مستعد خوردگی و زنگ‌زدگی است، بنابراین بهتر است که جنس بدنه‌ی دستگاه از فولاد ضد زنگ باشد همین امر موجب طول عمر بیشتر دستگاه می‌شود.

موتور

موتور عمدتاً باعث افزایش قدرت چرخش فرچه و فرآیند بهتر اسپری فشار بالا می‌شود. موتور در قسمت سمت چپ دستگاه هویج‌شویی قرار می گیرد و در زیر قاب پنهان می شود. همچنین برای روان‌تر شدن دستگاه و افزایش راندمان آن، قسمت بلبرینگ دستگاه را با روغن‌های روان‌کننده پوشش می‌دهند.

چه عواملی بر قیمت دستگاه هویج‌شوری تاثیر می‌گذارد؟

قیمت دستگاه‌های هویج‌شو به طور عمده تحت تاثیر تعداد آبپاش‌ها، برس هویج‌شویی، ظرفیت دستگاه و جنس بدنه دستگاه است.

ظرفیت

دستگاه‌های هویج‌شویی مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام با توجه به نوع آن می‌تواند خروجی متفاوتی نیز داشته باشد، از عواملی که بر ظرفیت دستگاه یا همان تعداد هویج‌های خروجی بسیار موثر است طول برس می‌باشد، هرچه طول فرچه‌ی تعبیه در دستگاه بلندتر باشد تعداد بیشتری از هویج را می‌تواند پوشش دهد، از این رو خروجی بیشتری نیز در پی خواهد داشت، همین امر از دلایل موثر بر قیمت‌های دستگاه نسبت بهم خواهد بود.

جنس بدنه دستگاه

با توجه به بازار داغ رقابت‌های تولیدکنندگان دستگاه هویج‌شوری جنس بدنه در کیفیت و قیمت این دستگاه تاثیر بسزایی دارد، که بهترین نوع جنس به کار رفته فولاد ضد زنگ است.

تراکم برس

تراکم برس از جمله مواردی است که بر قیمت برس نیز بسیار موثر است، چرا که تراکم و تکنولوژی‌های به کار رفته توسط کارخانه تولید برس صنعتی پاسارگاد در ساخت فرچه‌های صنعتی در بهترین حالت ممکن صورت گرفته و همین امر موجب افزایش قیمت نیز می‌شود.

جمع‌بندی

کارخانه تولید کننده برس صنعت پاسارگاد انواع برس‌های صنعتی مورد نیاز در صنایع مختلف را تولید و عرضه می‌کند که با توجه به موارد کاربرد آن‌ها و نوع متریال مورد استفاده در ساخت فرچه‌های صنعتی می‌تواند قیمت‌‌های متفاوتی داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *